Gå til innhold

Stryk på eksamen UIO, stipend?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg strøk på en eksamen i høst så da har jeg 20/30 studiepoeng. Har 3 fag.

Det jeg lurer på er om jeg får stipend i neste semester? Altså dette semesteret nå?

 

Jeg skal ta konteeksamen den 15-16. januar, hva skjer hvis jeg ikke består? Hvis jeg består så er jo alt bra men, vil bare vite hva som kan skje hvis jeg ikke består. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du fikk i utgangspunktet et omgjøringslån, dvs. det blir til stipend når du har bestått eksamen. Du vil få omgjøringslån (stipend i dine øyne) så lenge du ikke mer enn 60 studiepoeng på etterskudd.

 

Svaret er: Ja, du får omgjøringslån (stipend), så du ikke mangler mer enn 60 studiepoeng totalt.

Lenke til kommentar

For at 60% av lånet skal omgjøres til stipend, må du bestå 30 stp. per semester i snitt - så om du tar en mastergrad, skal du ha bestått 300 stp. Men så vidt meg bekjent er det viktigste at du etter endt studie har bestått 300 studiepoeng, ikke at du har bestått 30 stp. i hvert enkelt semester, så selv om du stryker på konteeksamen blir lånet omgjort til stipend så lenge du dekker opp for de tapte studiepoengene ved å ta flere studiepoeng ett semester (jeg skal selv ta 45 stp. dette semesteret).

Endret av Lucre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...