Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Godt nyttår - jeg har sosial angst


Bluehorse

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg kjemper en daglig struggle med sosial angst, hva er det? det er en helt jævlig frykt for alle situasjoner som innebærer interaksjon med mennesker. Den gjør at kroppen skiller ut adrenalin og kortisol når kroppen egentlig ikke skal være i "fight or flight modus", og du driter deg loddrett ut i en del situasjoner når du er i høyspenn. Dette har en snøballeffekt på selvbildet. Jeg grubler, analyserer, og isolerer meg. Men utad, de gangene jeg er der ute så later jeg som ingenting, og kun et trent øye vil kunne spotte at jeg har dette her. Veien til depresjon er kort, og jeg har hatt et ustabilt år i 2014. Jeg er drittlei, sliten pskyisk, og har lidd mye av dette, jeg har holdt på å gi opp, men det har jeg altså ikke og det er jeg veldig glad for.

 

Litt visdomsord; alle har noe de sliter med, selv om de ytrer noe annet.

 

Håper alle får et supert år og til dere der ute som sliter med angst, jeg vet akkurat hva dere går gjennom. ikke mist motet.

 

Over og ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på samme sted som deg, men har forsøkt anti depressiva tabletter. Kalt effexor. For meg har livet blitt ganske så mye bedre.

 

Klarte faktisk å bli med kona på nyttårsfest hos hennes venner igår. Koste meg faktisk og hadde det ganske gøy, selv om de fleste der var ukjente.

 

Snakk med fastlegen din. Det er hjelp å få.



Anonymous poster hash: 6179a...4f6
Lenke til kommentar

 

Jeg er på samme sted som deg, men har forsøkt anti depressiva tabletter. Kalt effexor. For meg har livet blitt ganske så mye bedre.

 

Klarte faktisk å bli med kona på nyttårsfest hos hennes venner igår. Koste meg faktisk og hadde det ganske gøy, selv om de fleste der var ukjente.

 

Snakk med fastlegen din. Det er hjelp å få.

 

Anonymous poster hash: 6179a...4f6

 

God og høre, og bra jobba at du kom deg ut ! Det var fanken ikke lett meg for meg heller, men hadde det knall. På hvilken måte hjelper medisinen? Jeg vet hvordan det skal fungere i teorien, men jeg er spent på hvordan det har funket akkurat på deg. Jeg har begynt på betablokker, og det er ganske verdifullt, men ingen permanent løsning. Jeg tenker litt det om anti-depressiv også, men det vet jeg mindre om. Jeg mener jo da hovedproblemet her ligger i negative tanker, noe en medsin ikke kan gjøre noe med. men kanskje jeg tar fell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...