Gå til innhold

Hjelp med installasjon av mods.


Anbefalte innlegg

Jeg er en utålmodig person når det kommer til pirke arbeid, og å prøve å få mods til å fungere i Skyrim har vist seg til å være noe jeg ikke klarer å få til.

Har prøvd 3-5 ganger nå over 2 år å få til mods, men når jeg installerer mod 1, så krever den mod 2 for å fungere. Mod 2 krever dermed noe fra Mod 7 for å støtte Mod 1, men da krasjer Mod 1, for Mod 7 er ikke kompatibel.

 

Om noen kan hjelpe litt, og har peiling på hva de gjør (Jeg har prøvd å lese ett par guider, men blir bare rastløs og spiller noe annet), så hadde jeg vært evig takknemlig for hjelpen.

 

En liten liste over hva jeg ønsker

  • Bedre grafikk (Krasjer)
    • Lys, vegetasjon, vann, alt som kan forbedres.
  • Realistic Needs and Diseases (fungerer)
  • Så og si alt av Immersive.

 

Om noen har forslag til flere mods som kan endre verdenen til det bedre så er det bare å nevne de.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Krasj er en uting! Men lett å unngå hvis en tar en mod eller to av gangen.

 

Først noen spørsmål;

 

1) Hvordan maskinvare sitter du på?

 

2) Hvordan modder du Skyrim? Steam Workshop, Nexus Mod Manager, Wrye Bash, Mod Organizer eller manuelt?

 

3) Ønsker du mods som gjør spillet vanskligere (flere spawns, farligere våpen, smartere A.I. etc)?

 

Jeg kan helt sikkert lage en liste over noen mods jeg anser som essensielle for "immersion" (som er hvordan jeg spiller), men til syvende og sist er du nødt til å finne mods som passer din spillestil. For eksempel er mine mods optimalisert for en jeger/ranger, mens en nok slite litt.

 

Det første jeg vil be deg om er å anskaffe deg Mod Organizer. Dette er et program for å organisere mods (helt sant!) som jeg anbefaler av 2 grunner. For det første ender den ikke på Skyrim/Data-mappen, i stedet for legger den alle mods i virtuelle mapper. For det andre gir den mulighet til å ha flere ulike profiler, hvilket vil si at du kan skreddersy mods for flere ulike karakterer og velge lettvindt mellom de forskjellige.

 

Gopher har en

om Mod Organizer som jeg anbefaler som en innføring til programmet.

 

 

-Deluze

 

Edit: I morgen er jeg nok opptatt hele dagen, men jeg kan komme tilbake til deg etter nyttår.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...