Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Klump" i halsen


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg har i det siste hatt en klumpfølelse i halsen. Jeg trodde lenge at det bare var en følelse, så fant det for godt å stikke langefingeren et stykke ned i halsen for å kjenne etter.
Viser seg da at det ikke bare er en følelse, men at det er en slags "tagg" der. Det er akkurat så jeg når dit med langefingeren, og den er mest å kjenne på høyre side.
Så da til mitt spørsmål:Skal det egentlig være helt fri passasje nedover i svelget så langt man kan kjenne, eller er denne "taggen" jeg kjenner en helt naturlig kjertel som skal være der?

Håper på svar, da det er lenge til legetime, og jeg er mildt sagt bekymret.



Anonymous poster hash: 71da8...30d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Alle klumper/kuler bør sjekkes opp med lege, men husk at det kun er liten sannsynlighet for at dette er en ondartet (kreft) kul/klump. Hvis det plager deg mye og den ikke forsvinner av seg selv, så kan det jo bli aktuelt å fjerne den. Det kan jo også hende at "taggen" du kjenner er noe alle har, og at det er bare en følelse du har, som har blitt forsterket etter du kjente dette, men det er umulig å si uten å ha undersøkt det. Prøv å tenke på noe annet eller se en film, og se om følelsen i halsen er like "ille". Kjenner du noe når du spiser/drikker?

Bra du har bestilt legetime, så du får sjekket det opp :)

Endret av Wilding
Lenke til kommentar

Takk for svar. Etter noe hektisk googling har jeg kommet frem til at dette må være epiglottis, en "tapp" alle har der. Vi hypokondere har visst for oss at vi skal stikke fingeren langt ned i halsen, for så å spørre på nett hva det er vi kjenner. ;)

På Internett står det ofte kun det verste, selv om det bare er kun en liten prosent av alle kuler som faktisk er ondartede. Men det er ofte det første man gjør hvis man oppdager noe "unormalt" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...