Gå til innhold

Windows 8 og Pro Pack hjelp


Anbefalte innlegg

Hei,, jeg var i dag ute på expert og kjøpte windows 8 til min nye pc build. Han spurte om jeg ville ha med pro pack. Jeg startet med nei,, men da han sa at den var på tilbud til 49 kr, tok jeg den med.

 

På veien hjem kom jeg til å tenke på at det går jo ann og instalere windows 8 med upgrade så lenge du instalerer offline. Så jeg lurte på om man kunne bruke windows 8 cden på en pc og pro-pakken på en annen.

det står også på begge at: Ta vare på denne viss du må innstalere windows på nytt".

Betyr dette at jeg kan bruke den på 2 pcer viss jeg innstalerer den offline på begge?

 

Spørsmål 2

 

Jeg kjøpte for en stund siden en ny hardisk til min: toshiba satellite l505-119 en samsung 840 evo 250 gb. Jeg brukte recovery platen, og senere innstalerte jeg windows 10 på den.

 

I den nye riggen bestilte jeg 120gb ssd. Så jeg lurte på om det er noen måte å fjerne windows 10 på, og bruke den på den nye riggen med windows 8 på, og da om recovery platene fungerer på den nye 120 gb ssd'en, som da skal i laptoppen.

 

Beklager for litt rotete oppsett :p

Takker på forhånd for svar,, og ha en videre god jul :)

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får bare aktivert pro pack nøkkelen en gang, er litt som en OEM nøkkel. Og du må være online for å aktivere. Er det pro pack som i det samme som at du egentlig har betalt 49 kroner for å få Pro versjonen?

 

Har vært borte i at det gikk å aktivere nøkkelen på nytt etter ca 6 måneder. Men har aldri vært borte i noen som har kjørt den på to pcer på samme tid. Vil vel tro at det kan få nøkkelen svartelistet.

Lenke til kommentar

Du får bare aktivert pro pack nøkkelen en gang, er litt som en OEM nøkkel. Og du må være online for å aktivere. Er det pro pack som i det samme som at du egentlig har betalt 49 kroner for å få Pro versjonen?

 

Har vært borte i at det gikk å aktivere nøkkelen på nytt etter ca 6 måneder. Men har aldri vært borte i noen som har kjørt den på to pcer på samme tid. Vil vel tro at det kan få nøkkelen svartelistet.

Ok tusen takk. Fikk kjøpt windows 8.1 for 895 og deretter oppgraderingen fra winfows 8.1-windows 8.1 pro til 49kr.

 

Ok så jeg kan kjlre en av pcene på windows 8. Men har du anelse om windows 7 recoverydisk kan brukes en 2 gang på en ny hardisk?

 

Og om jeg kan innstalere windows 8 på den nye riggen på 840 evoen, der det allerede er windows 10 so. Kjøres på laptoppen? Den skal flyttes til stasjonære

 

Og går det ann å slette windows 10?

 

Mvh

Endret av ExpensiveGameFinder
Lenke til kommentar

 

Ok så jeg kan kjlre en av pcene på windows 8. Men har du anelse om windows 7 recoverydisk kan brukes en 2 gang på en ny hardisk?

 

Hvis det er en recovery disk av en original installasjon av en fabrikkprodusert pc (type bærbar eller stasjonær du ikke har bygd selv) vil du neppe få aktivert Windowsen på den andre pcen, om den ikke tilfeldigvis er av helt samme merke og produsent.

 

 

Og om jeg kan innstalere windows 8 på den nye riggen på 840 evoen, der det allerede er windows 10 so. Kjøres på laptoppen? Den skal flyttes til stasjonære

 

Om du ikke har fullversjoner av Windows (og det har du ikke med en lisens til 900 kroner) så kan du ikke flytte Windows installasjoner mellom pcer. Eller du kan, men du får mest trolig ikke aktivert.

 

 

Og går det ann å slette windows 10?

 

Nei, ikke uten å gjøre en clean install med Windows 7/8.x platen. Det sto det klart i instruksene ang installasjon av Windows 10. (de ingen gidder å lese :D )

Lenke til kommentar

 

 

Ok så jeg kan kjlre en av pcene på windows 8. Men har du anelse om windows 7 recoverydisk kan brukes en 2 gang på en ny hardisk?

 

Hvis det er en recovery disk av en original installasjon av en fabrikkprodusert pc (type bærbar eller stasjonær du ikke har bygd selv) vil du neppe få aktivert Windowsen på den andre pcen, om den ikke tilfeldigvis er av helt samme merke og produsent.

 

 

Og om jeg kan innstalere windows 8 på den nye riggen på 840 evoen, der det allerede er windows 10 so. Kjøres på laptoppen? Den skal flyttes til stasjonære

 

Om du ikke har fullversjoner av Windows (og det har du ikke med en lisens til 900 kroner) så kan du ikke flytte Windows installasjoner mellom pcer. Eller du kan, men du får mest trolig ikke aktivert.

 

 

Og går det ann å slette windows 10?

 

Nei, ikke uten å gjøre en clean install med Windows 7/8.x platen. Det sto det klart i instruksene ang installasjon av Windows 10. (de ingen gidder å lese :D )

 

ok du missforstod litt:P min feil, skal prøve og skrive det oversiktlig :)

 

Den jeg bruker i skrivende stund er en laptop med windows 10. Inne i denne sitter det en samsung 840 evo 250gb. Den ssd'en tenkte jeg, jeg skulle ta ut å sette inn i min nye rigg, og bruke en fullversjon av windows 8 cd og innstalere på den.

 

Jeg har kjøpt en ny 120 gb ssd, som jeg tenkte å sette inn i laptoppen, og bruke recovery platen på. Altså recovery platens os, blir brukt i maskinen den kom med.

 

Håper det ble litt mer forståelig, skrev veldig dårlig i stad :)

 

Håper du gidder og hjelpe meg litt til :p

takk

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...