Gå til innhold

DV kamera til max 5-6000 kr


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe et DV kamera,men har absolutt ingen peiling på DV kamera.Kommer nok til å bli brukt til å filme mopedkjøring og andre ting.

 

-Må kunne redigere filmen på pc (kobler til via firewire,sant?)

-Må være ganske lite,lett å holde uten å miste det

-Grei batteritid er også noe

-Helst max 5000kr,kan strekkes til 6000kr

 

Hvis du vet om noe som passer,bare si ifra..er jo helt grønn på dette her.

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett Canon MV600i skulle vel være ett greit kamera for deg. Men pass på at du har i på slutten (ikke kjøp MV600, men MV600i altså). MV600 uten i har ikke DV inn, så du får ikke kjørt det ferdigredigerte resultatet tilbake til tape, noe som jeg synes er en nødvendighet for å lagre filmen på ett fornuftig sted.

 

MV600i koster vel 5500-6000, men det er det beste kameraet du får i denne prisklassen. MV600 uten i koster rundt 5000, men det er verdt å gå opp til ca. en tusenlapp mer for å få i'en. Tror også det følger med en SE versjon av Pinnacle Studio 8 hvis du kjøper i-versjonen. Dette er et meget bra redigeringsprogram.

 

Ja, du kobler til via Firewire, så hvis du ikke har firewire inngang på PC'en, må det anskaffes først. Koster vel en 4-500 kroner for ett kort og kabel. Det er alt du trenger ettersom det følger med programvare med kamera.

 

Og ikke si...ja, men jeg har jo Windows Movie Maker. Det programmet er alt for enkelt om du vil lage noe som er bra.

 

Når det gjelder batteri, så er ikke batteriet som følger med noe særlig bedre enn andre kamera, men du kan lett få tak i batterier med tre-fire ganger så lang levetid som standardbatterier. Det finnes i omtrent alle fotoforetninger som fører Canon.

Lenke til kommentar
Takker for bra svar Afseth.

Høres ut som et bra kamera til mitt bruk,har sett litt på det.

De har det på ItButikken til 5275kr,er dette en grei butikk å kjøpe videokamera fra?

Vet ikke, men sjekk erfaringer fra andre forumbrukere og sånt (webshop guiden f.eks). Sikkert like bra å bestille herfra, som en hvilken som helst annen butikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...