Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikkje - Q-Code 00 (Not Used)


Anbefalte innlegg

Hei, eg bygget min første datamaskin for eit par månader siden, men har ikkje fungert på fleire månader, etter at eg satt den på hvilemodus, nokke den tydligvis ikkje likte. Eg sendte inn hovedkortet, som eg trudde var problemet, men det viste seg å være strømforsyninga, som eg og sendte inn for garanti. No, etter å ha fått tilbake strømforsyninga vill maskina mi fortsatt ikkje starte.

 

Før, då eg prøvde å starte den, hørte eg bare eit klikk fra strømforsyninga, og ingenting skjedde, men no dersom eg prøver å starte den, begynner CPU vifta å jobbe, Q-Code displayet viser dei vanlige kodene, men etter eit par sekund, og eit par feilmeldinger som er forskjellige for kvar gong, kjem 00 opp på displayet, som står for Not Used, og så skrur maskina seg heilt av igjen.

 

Eg har blant annet prøvd:

*Clear cmOS

*Prøvd forskjellige RAM brikker i forskjellige spor

*Starte uten RAM

*Montert heile maskina på nytt

*Prøvd med og uten skjermkort

 

 

Nokken som har råd?

 

https://drive.google.com/open?id=0B1XksxNM-ytWd0tKVWhUNkYyWjQ&authuser=0

 

Specs:

Asus Maximus VII Formula z97

Corsair RM850

Intel i5-4690k

HyperX Fury 1866Mhz 16GB kit

 

Samsung 840 EVO 250GB SSD

Asus ROG Matrix 780ti

Windows 8.1

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan komme med litt mer informasjon om pcen som koec12 har problemer med. Delene er blitt testa utafor kabinettet, med delene som koec12 har.

Jeg har også testa hovedkort, ram, og cpu hos meg med en ax1200i psu og det fungerte fint hos meg. Så etter han sente inn Corsair RM850 tilbake, og fekk en ny. Det er da delene ikke vil fungere som det skal.

Feilkode B6, 00, 99 det siste var at B6 koden kommer så går over til 00

Endret av sirhedly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...