Gå til innhold

Prosessornavn vises feil av bios


zoppi

Anbefalte innlegg

Har en XP1700+ som jeg har unlocka, (med superslim & varmetrådfix) men det jeg syntes er litt rart er at bios´en sier at det er en XP 1600+ samme hva jeg

velger, men da sisoft sandra++, henter cpu info.. da ser alt riktig ut med tanke på antal MHz. Har prøvd alle pultiplayere fra 5-12,5 og alle vises riktig i windows, og benchmarken ser riktig ut :smile:

Det hovedkortene jeg kjører på er. Asus-A7V266-E. med rev. 1.07 og 1006e bios.

Så da har jeg følgende spørsmål, er det noen andre som har opplevd det samme, eller har en logisk forklaring til hvorfor den oppfører seg slik?

Forresten, er nesten 100% sikker på at cpu´en er unlocka riktig... måler ca 930 fra gnd til hver L1 bro, og ca 1800 mellom hver bro.

 

Ivan

 

[ Denne Melding var redigert av: zoppi på 2002-02-21 13:38 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver det samme igjen:

Har opplevd akkurat det samme selv da jeg låste opp min 1800, den viste da 1700.

Grunnen til dette i mitt tilfelle er at hvis man ikke har truffet helt på broene, eller har kortsluttet en av broene med legeringen som finnes på sidene i gropa som fylles, så vil automatisk prosessoren låse seg på en modell under det du har. (multiplikatoren settes et hakk ned)

Ha i minne at SiSoft er en syntetisk benchmark program som kan vise feil på id til prosessor. Det gjorde den hos meg.

Prøv med Wcpuid, lastes ned her: http://www.h-oda.com/

Den skal være et rimelig bra program, som vil vise faktisk hastighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...