Gå til innhold

The Secret World


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt TSW en god stund, men har dessverre ikke installert spillet.

Er det likevel noe du lurer på, så spør i vei :)

 

Kan ta litt grunnleggende:

  • Det er ingen "class". Du velger fritt hvilke to våpen du ønsker å bruke, deretter distribuerer du poengene du tjener på bedre "abilities". Du kan når som helst putte poeng på andre våpen. (Du kan ikke restarte denne prosessen, da du til slutt kan ha fylt ut alle, så velg med omhu).
  • Dungeons krever en viss Quality Level på utstyret ditt for at du skal kunne yte best mulig. Første dungeon anbefaler jeg at du har minst grønt utstyr med Quality Level 2, helst 3.
  • Utfør puzzle-questene, de gir deg mye experience. Sliter du med å fullføre, så finnes det guider på nett.
Lenke til kommentar

 

Jeg har spilt TSW en god stund, men har dessverre ikke installert spillet.

Er det likevel noe du lurer på, så spør i vei :)

 

Kan ta litt grunnleggende:

  • Det er ingen "class". Du velger fritt hvilke to våpen du ønsker å bruke, deretter distribuerer du poengene du tjener på bedre "abilities". Du kan når som helst putte poeng på andre våpen. (Du kan ikke restarte denne prosessen, da du til slutt kan ha fylt ut alle, så velg med omhu).
  • Dungeons krever en viss Quality Level på utstyret ditt for at du skal kunne yte best mulig. Første dungeon anbefaler jeg at du har minst grønt utstyr med Quality Level 2, helst 3.
  • Utfør puzzle-questene, de gir deg mye experience. Sliter du med å fullføre, så finnes det guider på nett.

 

ok takk for tipset. Vet du om noe builds jeg bør begynne å bygge først? bruker pistols, blade og rifles.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har spilt TSW en god stund, men har dessverre ikke installert spillet.

Er det likevel noe du lurer på, så spør i vei :)

 

Kan ta litt grunnleggende:

  • Det er ingen "class". Du velger fritt hvilke to våpen du ønsker å bruke, deretter distribuerer du poengene du tjener på bedre "abilities". Du kan når som helst putte poeng på andre våpen. (Du kan ikke restarte denne prosessen, da du til slutt kan ha fylt ut alle, så velg med omhu).
  • Dungeons krever en viss Quality Level på utstyret ditt for at du skal kunne yte best mulig. Første dungeon anbefaler jeg at du har minst grønt utstyr med Quality Level 2, helst 3.
  • Utfør puzzle-questene, de gir deg mye experience. Sliter du med å fullføre, så finnes det guider på nett.

 

ok takk for tipset. Vet du om noe builds jeg bør begynne å bygge først? bruker pistols, blade og rifles.

 

 

Hold deg til to våpen før du eksperimenterer med andre våpen. Du tjener mer på å ha en bra build med primær/sekundær våpen før du bygger på andre builds.

 

Pistol/Blade har en predefinert build som templar, bør fungere helt ok.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har spilt TSW en god stund, men har dessverre ikke installert spillet.

Er det likevel noe du lurer på, så spør i vei :)

 

Kan ta litt grunnleggende:

  • Det er ingen "class". Du velger fritt hvilke to våpen du ønsker å bruke, deretter distribuerer du poengene du tjener på bedre "abilities". Du kan når som helst putte poeng på andre våpen. (Du kan ikke restarte denne prosessen, da du til slutt kan ha fylt ut alle, så velg med omhu).
  • Dungeons krever en viss Quality Level på utstyret ditt for at du skal kunne yte best mulig. Første dungeon anbefaler jeg at du har minst grønt utstyr med Quality Level 2, helst 3.
  • Utfør puzzle-questene, de gir deg mye experience. Sliter du med å fullføre, så finnes det guider på nett.

 

ok takk for tipset. Vet du om noe builds jeg bør begynne å bygge først? bruker pistols, blade og rifles.

 

 

Hold deg til to våpen før du eksperimenterer med andre våpen. Du tjener mer på å ha en bra build med primær/sekundær våpen før du bygger på andre builds.

 

Pistol/Blade har en predefinert build som templar, bør fungere helt ok.

 

ok, altså jeg bruker bare 1 våpen nå, har ikke nok AP til 2 våpen trur jeg. Tar jo lang tid før jeg kan ha 2 våpen? Og vet ikke hva jeg må bruke på av abilities, det fins jo mange

Lenke til kommentar

Du kan benytte deg av to våpen allerede fra startområde, så det virker rart at du ikke har nok AP. Hele spillet er bygd rundt det å ha to våpen.

 

Det som er viktig er å ha en builder som gir deg resources til begge våpen, også har du en consumer på hvert av våpnene. Da får du gjort mer skade.

Lenke til kommentar

Du kan benytte deg av to våpen allerede fra startområde, så det virker rart at du ikke har nok AP. Hele spillet er bygd rundt det å ha to våpen.

 

Det som er viktig er å ha en builder som gir deg resources til begge våpen, også har du en consumer på hvert av våpnene. Da får du gjort mer skade.

Har du en bra builds for meg liksom? Det fins jo over 30 abilities sikkert til 1 våpen liksom, f.eks blade bruker jeg nå, Skal jeg bare begynne å bruke abilities på en annet våpen før jeg har maxet blade? vet ikke hva jeg skal bruke på ab abilities da, fins jo mange

Lenke til kommentar

Det finnes en egen chat kanal i spillet som er laget av spillere som er for nybegynnere og viderekommende :)

Her finnes det alltid folk som svarer på alt av spørsmål ang. builds, missions osv.

Finnes også de som hjelper deg gjennom dungeons.

Skriv /chat join Sanctuary i tekstboksen så skal den komme opp for deg.

 

Når det pågår events som nå ( varer til 5 januar) finnes det en egen event kanal som roper ut når world bosses popper.

Disse kan alle angripe uten å være i gruppe. Legg til den som roper opp boss til vennelista (høyreklikk navn, add friend), høyreklikk navnet i lista og velg Meet up. Du blir da teleportert til nærmeste soul well bossen er.

Disse gir litt AP og er man heldig får man en bra loot også.

/chat join event

 

Kan også anbefale denne siden. Her oppdateres det med forslag til builds, guider til missions og litt andre guider.

http://www.tswdb.com/

 

 

En ting når det gjelder skills. Du kan kun bruke aktive skills fra de to våpnene du har i builden din men passive kan man bruke fra hvilket våpen som helst.

Husk også å bruk SP (skill Points) når du får disse.

Jo fler poeng du putter i f.eks blade jo høyere quality kan du ha på våpenet ditt (1-10) Samme gjelder talismanene.

 

For å låse opp et nytt våpen må du putte et SP i det våpenet. Deretter kan man bygge det videre med AP.

 

Bruk også det offisielle forumet. Finnes mange gode tips der også.

 

Håper det hjalp deg litt på vei og at du får det gøy i TSW :)

Endret av Biamor
Lenke til kommentar

Det finnes en egen chat kanal i spillet som er laget av spillere som er for nybegynnere og viderekommende :)

Her finnes det alltid folk som svarer på alt av spørsmål ang. builds, missions osv.

Finnes også de som hjelper deg gjennom dungeons.

Skriv /chat join Sanctuary i tekstboksen så skal den komme opp for deg.

 

Når det pågår events som nå ( varer til 5 januar) finnes det en egen event kanal som roper ut når world bosses popper.

Disse kan alle angripe uten å være i gruppe. Legg til den som roper opp boss til vennelista (høyreklikk navn, add friend), høyreklikk navnet i lista og velg Meet up. Du blir da teleportert til nærmeste soul well bossen er.

Disse gir litt AP og er man heldig får man en bra loot også.

/chat join event

 

Kan også anbefale denne siden. Her oppdateres det med forslag til builds, guider til missions og litt andre guider.

http://www.tswdb.com/

 

 

En ting når det gjelder skills. Du kan kun bruke aktive skills fra de to våpnene du har i builden din men passive kan man bruke fra hvilket våpen som helst.

Husk også å bruk SP (skill Points) når du får disse.

Jo fler poeng du putter i f.eks blade jo høyere quality kan du ha på våpenet ditt (1-10) Samme gjelder talismanene.

 

For å låse opp et nytt våpen må du putte et SP i det våpenet. Deretter kan man bygge det videre med AP.

 

Bruk også det offisielle forumet. Finnes mange gode tips der også.

 

Håper det hjalp deg litt på vei og at du får det gøy i TSW :)

Takk, det hjalp litt, men er enda mye jeg ikke skjønner, spillet der er ganske komplisert. Skjønner ikke så mye, vet ikke kordan abilities jeg bør ta osv, og er ikke så lett å skaffe AP og SP heller da.. Har du en bra build som funker bra og tar mye dps?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg skjønner har du begynt med blade, pistol og Assault rifle.

Her er et par builds du kan bruke de i.

http://www.tswdb.com/builds/beginner-solo/beginner-build-critical-chance-synergy/

http://www.tswdb.com/builds/beginner-solo/beginner-build-modern-samurai/

 

Disse er solo builds som hjelper deg å overleve når du levler.

Men det er mange andre å velge der også.

 

Det står Deck manager string under builden i linken over.

Ved å bruke viper's deck manager mod i spillet som du kan finner her sammen med flere mods http://www.secretui.com/downloads/latest.php kan du kopiere 'string' inn i deck manager og den viser på ability hjulet hvilke skills du må ha for å 'fullføre' builden.

Samt du kan lagre drøssevis av build andre har laget for å prøve ut etter hvert som du får fylt ut ability hjulet.

Kjekt hjelpemiddel jeg har brukt masse.

 

All missions unntagen story missions i de 8 første områdene kan du gjøre om igjen når cooldown er ferdig. Side missions har 18 timers cooldown, main missions lengre.

Er du ferdig med missions i kingsmouth område så gå videre til Savage coast. Story mission vil følge deg dit.

Xp øker etter hvert som man kommer til de senere områdene så AP og SP vil renne inn etter hvert.

 

Man har noe som heter synergy list når det gjelder våpen.

http://wiki.crygaia.com/view/Synergy

Og ja dette er komplisert :)

Jeg pleier alltid sjekke ut builds andre har laget og tilpasse de til min spillestil ved å bytte ut en skill eller to og se hvordan det fungerer.

Så lærer man litt etter litt hva som fungerer med hva.

Jeg liker veldig godt å spille med blood magic mens mange andre foretrekker assault rifle så det er veldig individuelt.

 

Lærekurven er bratt men det løsner etter hvert. :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Børstet støvet av TSW, og installert på nytt igjen for noen uker siden! Var en fryd å spille det igjen :)

Er nå i City of the Sun God, men savner av og til noen å spille med. Er nokså fleksibel på spilletider.

 

Er det noen rene norske eller skandinaviske cabals som jeg burde vite om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...