Gå til innhold

Stipend fra bedrifter


ProjectA

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å få tak i stipend fra bedrifter som gjør det enklere å studere i utlandet (med markedsføring som fokus) og at det i tillegg sikrer en arbeidsplass for bedriften i framtiden.

 

La oss si at hvis jeg fullfører 3 årig utdannelse innenfor markedsføring, og at bedriften bidrar med å dekke skolestipendet i utlandet. Så er det slik at jeg får med en gang arbeidsplass i den bedriften som gav meg stipend. Dette er jo winwin-situasjon for begge to parter, for bedriften sikrer seg en markedsfører med bachelour som diplom (selv om det vil ta 3 år før jeg havner i arbeid) og at skolegangen blir lettere med tanke på at jeg kan fokusere mer på å plassere pengene mine på andre steder og at jeg i tillegg sikrer en arbeidsplass etter studie (sikkert raskere enn andre høgskoler/universitet kan ordne).

 

Hvis jeg husker riktig så skal det være mulig å få tak i slike stipender selv om det er vanskelig. Hva synes dere? Framstår jeg som en stor tulling nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fremstår som en som har litt store forhåpninger. Det koster jo en bedrift VELDIG mye mer penger å utdanne deg (og vente i 3 år) enn å annonsere på finn og nav.no etter en med flere år erfaring og samme / bedre kvalifikasjoner.

 

Så tror du sikter litt drøyt høyt her.

 

Veit, tenkte på det samme også. Men hvis vi tenker igjen på fordelene, så kan jo dette være en supert mulighet for bedriften å ha en person som man kan bygge kontakt over tid og det er jo slikt at markedsførere jobber ikke på bunnen slikt som promotører driver med. Men hva med hvis bedriften betaler 50% for utdanningen og resten blir satt over til lån som jeg kan betale ned de første årene hos bedriften. Dette er jo litt mer realistisk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...