Gå til innhold

High-end gaming-PC ~25.000


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal investere i en ny spill-PC i forbindelse med at GTA V endelig kommer i slutten av Januar. Her finnes det mange kloke hoder som er interessert i PC, så jeg søker til dere for hjelp.

 

Jeg er ikke interessert i å ha en diskusjon om hvorvidt man har behov for å investere en slik sum, men heller i å investere summen så effektivt som mulig.

 

Jeg har allerede skjermer, mus, tastatur, lydkort, headset, og trenger kun selve PC, med kabinett og hele hopprennet.

 

 

Følgende tanker har jeg gjort meg opp selv:

 

CPU: Ønsker i7, og har lest meg frem til at 4790K er den som gir mest mening.

CPU-Vifte: Enten vannkjøling, eller en vifte med lavt støynivå - som samtidig er god mot overklokking.

HK: Virker som at LGA1150 da er veien å gå, med Z97 chipset.

Skjermkort: Skal ha to GTX980, men hvilke?

Minne: 32GB, men hvilke brikker?

Lagring: Minimum 480SSD + 2TB HDD.

Kabinett: Må være midi-tower, har ikke plass til større.

PSU: Må være nok watt til at jeg kan overklokke riggen etter hvert, samt at jeg minimum skal ha gold-standard.

OS: Windows 7 Pro / Ultimate (Ønsker ikke å ta en diskusjon rundt Win8)

 

 

REVIDERT OPPSETT:

 

CPU: Intel i7 5820K ~ 2999,-

CPU-Vifte: Har ingen anelse.

HK: ASUS X99-A ~ 2149(er litt skeptisk til ASUS på HK, da jeg har problemer med disse tidligere. Er skepsisen berettiget?)

Skjermkort: 2stk Zotac GTX970 AMP! Extreme ~ 8000,-

Minne: Kingston HyperX Predator DDR4 16GB (CL13) ~ 2390,-

Lagring: Crucial MX100 512GB ~ 1699,-

Lagring: Seagate Barracuda 2TB ~ 629,-

Kabinett: Fractal Design R5 ~ 999,-

PSU: Corsair HX1000i ~ 1900,-

OS: Windows 7 Professional 64-bit ~ 1159,-

 

Totalt: ~23500,-

 

Dersom du tar deg tid til å hjelpe - Tusen takk! :-)

 

Kjør på!

Endret av strain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Her er mitt forslag :) : http://www.prisjakt.no/list.php?l=134816&view=b

 

La til 2x 970 siden disse gir nesten lig ytelse som 2x 970, men bare til en hyggeligere pris :) AIO-en skal være en av dem beste ;).

 

Det er flere endringer du kan gjøre her om du vil dette da. Feks bytte ut kabinettet hvis du liker et annet bedre, legge til flere ssd-er og bytte kjøler med en luftkjøler slik som BQ darck rock eller Noctua d15.

 

Du kan du vel også vurdere å gå for x99 plattformen hvis du først skal bruke så mye penger ;)

Lenke til kommentar

Det øverste kortet vil ikke få "puste". Alt for lite klaring slik at viftene ikke vil fungere optimalt. Man må ha radialvifte iallfall men det beste er vannkjøling når det er trangt. For luftkjølt sli så bør man ha god plass mellom kortene, så atx eller større.

Ser hva du mener ja... trodde det gikk greit på de nye kortene, da disse ikke blir så varme ^^

 

Endret uansett den dyreste listen til atx nå :p

Lenke til kommentar

http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/39917

 

Meh, jeg er ikke helt fornøyd med den heller, jeg ville lagt i 800 kroner til og lagt inn MSI gtx970 istedet for gigiabytes pga estetiske årsaker og støynivå, men valgte r5 for å kompensere.

 

 

ville også spart litt penger og lagt inn en ordentlig vannkjøling for å "legge kirsebæret" på toppen. :)

 

 

jeg satte opp i NoN, men sjekket ikke prisguide, mulig du får det billigere ved å kombinere andre steder.

 

mvh

Endret av tommynecro
Lenke til kommentar

Har tatt til meg det dere har kommet med så langt, og laget et revidert oppsett.

 

Hvordan ser dette ut?

 

CPU: Intel i7 5820K ~ 2999,-

CPU-Vifte: Har ingen anelse.

HK: ASUS X99-A ~ 2149(er litt skeptisk til ASUS på HK, da jeg har problemer med disse tidligere. Er skepsisen berettiget?)

Skjermkort: 2stk Zotac GTX970 AMP! Extreme ~ 8000,-

Minne: Kingston HyperX Predator DDR4 16GB (CL13) ~ 2390,-

Lagring: Crucial MX100 512GB ~ 1699,-

Lagring: Seagate Barracuda 2TB ~ 629,-

Kabinett: Fractal Design R5 ~ 999,-

PSU: Corsair HX1000i ~ 1900,-

OS: Windows 7 Professional 64-bit ~ 1159,-

 

Totalt: ~23500,-

 

Lurer fortsatt på om jeg kan stole på ASUS på HK, da jeg har hatt både Z68 og Z77-chipsets fra de som jeg har opplevd problemer med.

 

Vet fortsatt ikke hva jeg faktisk får utav en 5820K på 3.3GHz, kontra en 4790K på 4GHz, og hvorfor jeg burde investere i X99 i stedet for Z97. Såvidt jeg vet så klokker 5820K dårligere enn 4790K?

 

Takk for så mange tilbakemeldinger på kort tid. :)

Endret av strain
Lenke til kommentar

Har tatt til meg det dere har kommet med så langt, og laget et revidert oppsett.

 

Hvordan ser dette ut?

 

CPU: Intel i7 5820K ~ 2999,-

CPU-Vifte: Har ingen anelse.

HK: ASUS X99-A ~ 2149(er litt skeptisk til ASUS på HK, da jeg har problemer med disse tidligere. Er skepsisen berettiget?)

Skjermkort: 2stk Zotac GTX970 AMP! Extreme ~ 8000,-

Minne: Kingston HyperX Predator DDR4 16GB (CL13) ~ 2390,-

Lagring: Crucial MX100 512GB ~ 1699,-

Lagring: Seagate Barracuda 2TB ~ 629,-

Kabinett: Fractal Design R5 ~ 999,-

PSU: Corsair HX1000i ~ 1900,-

OS: Windows 7 Professional 64-bit ~ 1159,-

 

Totalt: ~23500,-

 

Lurer fortsatt på om jeg kan stole på ASUS på HK, da jeg har hatt både Z68 og Z77-chipsets fra de som jeg har opplevd problemer med.

 

Vet fortsatt ikke hva jeg faktisk får utav en 5820K på 3.3GHz, kontra en 4790K på 4GHz, og hvorfor jeg burde investere i X99 i stedet for Z97. Såvidt jeg vet så klokker 5820K dårligere enn 4790K?

 

Takk for så mange tilbakemeldinger på kort tid. :)

Ser ganske greit ut nå :)

 

Eneste jeg ser i farten er hvorfor du har valgt zotac korten, også kunne du jo sett på PSU i denne tråden her :) : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1569444.

 

Det er flere fordeler med x99, blant annet pci slots og det nye ddr4 nå ;). Fordelen med 5820k for deg, vil vel bli at du kan ha flere programmer oppe samtidig uten at det går ut over ytelsen.

 

Har ikke lest så mye negativt om Asus kort, men du kan jo alltids være uheldig(som med de fleste produsenter).

 

Laget en liste på netonnet :) : https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/39973

Endret av ScaryTIGerEye
Lenke til kommentar

Har tatt til meg det dere har kommet med så langt, og laget et revidert oppsett.

 

Hvordan ser dette ut?

 

CPU: Intel i7 5820K ~ 2999,-

CPU-Vifte: Har ingen anelse.

HK: ASUS X99-A ~ 2149(er litt skeptisk til ASUS på HK, da jeg har problemer med disse tidligere. Er skepsisen berettiget?)

Skjermkort: 2stk Zotac GTX970 AMP! Extreme ~ 8000,-

Minne: Kingston HyperX Predator DDR4 16GB (CL13) ~ 2390,-

Lagring: Crucial MX100 512GB ~ 1699,-

Lagring: Seagate Barracuda 2TB ~ 629,-

Kabinett: Fractal Design R5 ~ 999,-

PSU: Corsair HX1000i ~ 1900,-

OS: Windows 7 Professional 64-bit ~ 1159,-

 

Totalt: ~23500,-

 

Lurer fortsatt på om jeg kan stole på ASUS på HK, da jeg har hatt både Z68 og Z77-chipsets fra de som jeg har opplevd problemer med.

 

Vet fortsatt ikke hva jeg faktisk får utav en 5820K på 3.3GHz, kontra en 4790K på 4GHz, og hvorfor jeg burde investere i X99 i stedet for Z97. Såvidt jeg vet så klokker 5820K dårligere enn 4790K?

 

Takk for så mange tilbakemeldinger på kort tid. :)

 

Her er mitt råd:

 

HK: Asus eller MSi - 97 eller 99, kommer helt ann på hva du har behov for.

 

CPU: i7 prosessor...

 

GPU: Det som måtte passe deg, men GTX980 er et utmerket valg.

 

RAM: Kingston / Corsair - begge er konge.

 

Lagring (SSD): Samsung eller Kingston!

 

Lagring (HD): WD!

 

Kabinett: R5 er et utmerket valg - ikke glem å kjøpe ekstra vifter (noctua).

 

PSU: Corsair 850W - Ville anbefale en modulær.

 

OS: Smaken er som baken...

 

Pris: Samme prisklasse, men langt mer kvalitet for pengene!

Lenke til kommentar

Mange gode tilbakemeldinger, men mye blandet om hva folk vil velge. Men la meg snu litt på det, dersom du(du som leser posten) har 30000kr å bruke for å stappe mest mulig kraft inn i en PC. Hvilke deler går du for? :)

Tror jeg ville valgt akkurat det eg har lagt i listen min :p

 

Kanskje 2x 980 hvis jeg absolutt velle hatt det beste :p

 

Er forresten uenig i 007_ sine "kvalitets" deler, hvorfor er de du sier mer kvalitet enn de tidligere listene ...?

Lenke til kommentar

Mange gode tilbakemeldinger, men mye blandet om hva folk vil velge. Men la meg snu litt på det, dersom du(du som leser posten) har 30000kr å bruke for å stappe mest mulig kraft inn i en PC. Hvilke deler går du for? :)

30K til kun Pc?

 

I7 5820K

 

4x4Gb HyperX Predator ram (DDR4)

 

H110 er nok sikkert

 

ASUS X99 S

 

Define R5

 

Samsung Evo 500Gb + 2tb HDD

 

Corsair AX 860

 

2x 980 med referansekjøler

 

Windows 8.1 Pro Ftw :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...