Gå til innhold

Hobbtten-trilogi og fps


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Teknologien vil være dyr frem til den blir masseprodusert. HFR har fått en blandet og kjølig mottakelse, dette tror jeg skyldes sjangeren og utførelsen mer enn det skyldes selve teknologien.

Uansett så var ikke HFR noen revolusjon av typen "løp og kjøp" og da er det ingen vits i å masseprodusere det enda.

 

HFR har en fremtid, men ikke på den måten Peter Jackson har i tankene.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vell ikke noe nytt at vi mennesker klinger oss til det samme gamle som vi alltid har gjort / sett på eller opplevd, jeg for min del ser forbi det gamle og tar i mot HFR med glede, skjer for lite på bilde fronten, bare oppløsning det går på, så litt annet snadder en det "gode gamle" er jo kjekt å prøve.

 

Er heldigvis 4-5 kinoer bare i nær omkrets av meg som viser HFR, så det skal ikke langt reises for å oppleve litt moro, verre er det dessverre med Dolby atmos, der vet jeg kun om 1 sal i 1 kino i mils omkrets.

Lenke til kommentar

Jeg så en film i Dolby Atmos, tror det var edge of tomorrow jeg så. Hørte ingen forskjell faktisk :/

 

Kinobransjen sliter med dalende publikumsinteresse, folk vil streame og se film hjemme. Samme problem som taxibransjen, færre kunder og da må de kundene som er igjen betale mer og mer.

 

De må omstille seg, Dolby Atmos, Imax, HFR, 3D, ristende seter og dolby cinema er ikke veien å gå.

 

Noe de heller kunne satset på er å ha himmel projisert opp i taket og sidesyn på veggene. De ville trengt 3 prosjektører til, men i lav kvalitet og oppløsning. Det vil være kompatibelt med gamle filmer, men for optimal kvalitet bør regissøren ha oppsettet i bakhodet under innspilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...