Emil C. Fredhammer Skrevet 10. desember 2014 Skrevet 10. desember 2014 Pent " julestemnings " foto.Regner med at du har brukt stativ og " pass" lang lukkertid siden menneskene ikke er uskarpe p.g.a bevegelse i lang lukkertid
Roar Kneppen Skrevet 10. desember 2014 Skrevet 10. desember 2014 Ingenting i veien for å bruke ISO opp i flere tusen på moderne kameraer for å slippe den jævla blitzen. Jeg har brukt det i mørket som her og også spesielt inne i kirker hvor belysningen kan være litt dunkel for høyere ISO øker jo også hastigheten hvis man lar kamera få bestemme - eller selv setter en høy hastighet. Jeg foretrekker førstnevnte. Fin stemningsbeskrivelse her med lysene og menneskene nærmest i silhuett. Refleksene i brosteinen til høyre nærmest kamera kan vel også sees som en ekstra bonus. Roar
Walter_S Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Skrevet 11. desember 2014 Takk til Emil, Roar og Ragnar for kommentar. @ Emil: Bildet er tatt uten stativ, på frihånd, men støttet inn til en husvegg (lagde et menneskelig stativ av meg selv) og lukkertid var 1/6" på f/5.6 @ Roar: Snilt av deg og kalle mitt Nikon D700 for et "moderne" kamera, men den er en del år gammel og har ikke de samme sensorer som finnes i dag. Likevel gikk det bra med ISO 1600 Mvh, Walter
Emil C. Fredhammer Skrevet 11. desember 2014 Skrevet 11. desember 2014 Heldig at bildet ble så skarpt med 1/6 s lukkertid!
Anbefalte innlegg