Gå til innhold

Travel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin dybde her og godt situasjonsbilde fra Tigerstaden (?)

ang. dramatic filter, så kan det være dramtisk nok for oss landsens folk å kommet til storbyen...:-)

 

Takker, Pentaxen! :)

Ja, ikke alltid "enkelt" for oss fra provinsen, å komme til Tigerstaden (Oslo S, her)..., men når jeg først er der så blir det en del "dramatikk"... :)

Lenke til kommentar

Hei, smort1.

 

Absolutt gjenkjennbart, ja, - og her har jeg "frøsi" mer enn noen andre "plassær", tror jeg.

Jeg har lite kjennskap til Olympus' sitt "Art-filter Dramatic", men det får bildet til å se ut som om det er tatt på 1960-tallet, - helt rått, og det passer perfekt til motivet ! :)

 

Vennlig hilsen

Albert..

 

Takker, Albert! :)

Kjekt at du likte denne "varianten". Ikke alle som er så begeistret for denslags, men jeg liker det preget som jeg av og til får på enkelte motiver...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens bilde:

Det er ikke alltid en fotograf skal ha som mål å ta bilde av noe vakkert. Noe som alltid har vært regnet som en av fotografiets styreker som uttryksform er evnen til å gjengi med stor riktighet. Hvor objektivt fotografiet er som medium kan nok diskuteres opp og i mente, men når vi ser tilbake i tid legger vi mye tillit til det vi kan se avbildet. Å dokumentere samtiden gjennom fotoapparatet er derfor en oppgave man ikke skal kimse av, og da er jo Oslo S. et godt valg for de som har med hovedstaden å gjøre i sitt daglige virke. Møtested, ventested, forsinkelser, punktlige tog og innstilte tog, venterøyk og røykeforbud.

Det er et godt bilde tatt med stor vidvinkel for å fange mye av miljøet. Taket over perongene sammen med tverrliggeren over togsporene skaper en fin ramme for bildet. Det at bildet tas på skrå for togsporene gir både dybde og dynamikk, og inkluderingen av Barcode (med heisekran) er med på å sette tiden.

Forbedringsforslag: Nei, i grunn ikke. Man kan sikkert diskutere bruken av art-filteret; vi synes looken passer godt her, men det er vanskelig å si noe objektivt om det.

Endret av Kristoffer Møllevik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neimen om du har gjort det lett for deg sjøl her med alle disse linjer og buer som trekker blikket innover og innover i bildets dybde.

Men du har kommet brukbart ut av det.

Selv jeg som triller byen rundt med mitt fremkomstmiddel med toppfart 10 km/t har ikke sett dette perspektivet etter at Barcode rekka kom opp.

God dybdeskarphet i fint lys henter massevis av farger og ikke minst detaljer.

 

Roar

Lenke til kommentar

Dagens bilde:

Det er ikke alltid en fotograf skal ha som mål å ta bilde av noe vakkert. Noe som alltid har vært regnet som en av fotografiets styreker som uttryksform er evnen til å gjengi med stor riktighet. Hvor objektivt fotografiet er som medium kan nok diskuteres opp og i mente, men når vi ser tilbake i tid legger vi mye tillit til det vi kan se avbildet. Å dokumentere samtiden gjennom fotoapparatet er derfor en oppgave man ikke skal kimse av, og da er jo Oslo S. et godt valg for de som har med hovedstaden å gjøre i sitt daglige virke. Møtested, ventested, forsinkelser, punktlige tog og innstilte tog, venterøyk og røykeforbud.

 

Det er et godt bilde tatt med stor vidvinkel for å fange mye av miljøet. Taket over perongene sammen med tverrliggeren over togsporene skaper en fin ramme for bildet. Det at bildet tas på skrå for togsporene gir både dybde og dynamikk, og inkluderingen av Barcode (med heisekran) er med på å sette tiden.

 

Forbedringsforslag: Nei, i grunn ikke. Man kan sikkert diskutere bruken av art-filteret; vi synes looken passer godt her, men det er vanskelig å si noe objektivt om det.

 

Takker, så mye! :) Kjekt at det også settes pris på noe som er "annerledes"...
Lenke til kommentar

Gratulerer med Dagens:-) Godt poeng av Kristoffer M. ang fotografering. Noe å legge seg på minne:-)

Takker, nok en gang, Pentaxen! :)

 

Gratulerer med dagens bilde !

 

Mvh Ragnar

Takker, Ragnar! :)

 

Hei smort1.

Gratulerer så mye med dagens bilde. :)

Et skikkelig flott gatefoto med stilig effekt som kler bilde perfekt.

Mvh

Thor

Takker, Thor! :)

 

Neimen om du har gjort det lett for deg sjøl her med alle disse linjer og buer som trekker blikket innover og innover i bildets dybde.

Men du har kommet brukbart ut av det.

Selv jeg som triller byen rundt med mitt fremkomstmiddel med toppfart 10 km/t har ikke sett dette perspektivet etter at Barcode rekka kom opp.

God dybdeskarphet i fint lys henter massevis av farger og ikke minst detaljer.

 

Roar

Takker, Roar! :) De få gangene jeg er så heldig å få besøke hovedstaden, så blir det gjerne en rusletur i området rundt Oslo S, Aker Brygge, Operaen og annet innenfor ca. en times gange... Ser at jeg ofte ender opp med mange bilder, og en stor andel av disse med "dramatic look"... Alltid noe nytt å "oppdage" ...

 

Gratulerer med dagens! Fint bilde!

Hilsen Tove

Takker, Tove! :)

 

Det gratuleres, fanfare!

 

-bjarte.

Takker for fanfare, bjarte! :)

Endret av smort1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...