Gå til innhold

Lindesnes panorama


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var slett ikke værst :)

Du fikk mye med her ,selv om jeg selv hadde kappet nærmere tårnet på høyresiden ,da et fokuspungt til( bunkeren) ikke virker medveis?

Fin virkning av lys i både tårn og hus, synes tårnet tok seg spesielt godt ut her. Har ikke hatt gleden av å være her på denne årstiden .....

Lenke til kommentar

Jeg kjenner igjen både motivet, stilen og fotografen (tror jeg...?) og må bare si at når jeg så bildet i fullstørrelse (med ekstra klikk) så falt tingen på plass. Jeg skal bare kalle deg for "Sørlands-Tore" her for å ikke røpe FOR mye.

;o)

 

Du er din egen stil tro, det kan man se på de utrolige detaljene og de flotte valørene i dette, neste, mono-fargede bilde. Et bilde spekket med godevibrasjoner og en stil som jeg bruker som forbilde! Selve fyrtårnet

 

Vakkert er det og vanligvis er jeg vant til sterkere farger i fra din palett. Men motivet er bare slik.

 

Ekstra morsomt - for meg - er at jeg i mine yngre år har seilt forbi dette fyret mange ganger, ofte i stygg vær, og respekten for å "runde" Lindesnes sitter ennå i meg!

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

Jeg kjenner igjen både motivet, stilen og fotografen (tror jeg...?) og må bare si at når jeg så bildet i fullstørrelse (med ekstra klikk) så falt tingen på plass. Jeg skal bare kalle deg for "Sørlands-Tore" her for å ikke røpe FOR mye.

;o)

 

Du er din egen stil tro, det kan man se på de utrolige detaljene og de flotte valørene i dette, neste, mono-fargede bilde. Et bilde spekket med godevibrasjoner og en stil som jeg bruker som forbilde! Selve fyrtårnet

 

Vakkert er det og vanligvis er jeg vant til sterkere farger i fra din palett. Men motivet er bare slik.

 

Ekstra morsomt - for meg - er at jeg i mine yngre år har seilt forbi dette fyret mange ganger, ofte i stygg vær, og respekten for å "runde" Lindesnes sitter ennå i meg!

 

Mvh,

Walter

 

Ble ikke helt ferdig med å kommentere, ble avbrutt:

 

Selve fyrtårnet er et eksempel på hvor mange detaljer man kan få med og få frem i det ferdig-redigerte bilde, hvor tårnet står frem, dynamisk og skarpt, fra en jevn og myk gradert himmel. Fantastisk!

:o)

Lenke til kommentar

Dagens bilde:

Fantastisk flott, og for en timing! Det er lyst nok ute til at landskapet rundt trer tydelig frem, men mørkt nok til at lampene på husene lyser opp, og fyret får en tydelig glød. Den gule gløden står i kontrast mot den kalde stål-grå himmelen, og de blir på den måten veldig tydelige fokuspunkter. Rekkverket mellom husene og fyret danner en fin ledelinje mellom disse, og snøen gir variasjon til landskapet. Pent etterarbeid har gitt bildet et klassisk, litt malerisk preg. Det blir et interessant bilde som øynene kan vandre rundt i, uten at det er uklart hva som er fokus.

 

Forbedringsforslag: Vi er enige med Øyvind.L, vi ville kuttet inngangen til bunkeren da den tar unødig oppmerksomhet. Hvis du ønsker å ha den med som et komposisjonselement bør den balanseres mot husene til venstre. I så fall må det være litt mer luft på dens høyre side slik at den ikke står helt ute i rammen som nå.

Fyret har også fått en liten glorie under justering av lys og skygger.

Lenke til kommentar

Takker og bukker for hyggelige kommentarer og konstruktive tilbakemeldinger. Lindesnes er en fascinerende plass når styggværet treffer sørlandskysten. Anbefaler et besøk når været er ekstra guffent.

En liten hilsen til Walter_S som jeg har utvekslet erfaring med tidligere, men på et annet nettsted.

Mvh

Tore

Lenke til kommentar

Trodde faktisk først det var bølger rundt fyret jeg så før jeg åpnet for å kunne studere nærmere.

Herlig bilde som virkelig fortjener en hedersplass som "Dagens".

Bilder kan sees på mange måter og forskjellige vinkler.

Jeg har vel etter hvert blitt berykta for å beskjære andres bilder, men her er jeg 100% enig i ditt valg så får heller påstand stå mot påstand.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...