Gå til innhold

Creative GF4 Ti4600 problem


Weird

Anbefalte innlegg

Mitt Ti4600 oppfører seg merkelig for tiden. Etter ca. 5-10 min. bruk låses

maskinen fullstendig. Ved reset kan lange røde linjer sees over skjermen. Disse

forsvinner så når driverne lastes. Deretter kan artifakter og fargeforvregninger av og til sees. Når maskinen har vært avslått fungerer kortet feilfritt i 5-10 min igjen.

Har satt i den gamle MX440 og da fungerer alt normalt igjen. Ved bruk av Ti4600`n i en annen maskin krasjer denne også.. :grumpy:

 

Synspunkter?? Fins det noe diagnoseprogram for skjermkort på nettet?

Alle mer eller mindre synspunkter mottas med takk ! :p:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt Ti4600 oppfører seg merkelig for tiden. Etter ca. 5-10 min. bruk låses

maskinen fullstendig. Ved reset kan lange røde linjer sees over skjermen. Disse

forsvinner så når driverne lastes. Deretter kan artifakter og fargeforvregninger av og til sees. Når maskinen har vært avslått fungerer kortet feilfritt i 5-10 min igjen.

Har satt i den gamle MX440 og da fungerer alt normalt igjen. Ved bruk av Ti4600`n i en annen maskin krasjer denne også.. :grumpy:

 

Synspunkter?? Fins det noe diagnoseprogram for skjermkort på nettet?

Alle mer eller mindre synspunkter mottas med takk ! :p:

Høres iallefall ut som det er kortet siden andre maskiner oxo kræsjer med dette kortet. Skynd deg å send det til reperasjon mens du enda har garanti ;) ..siden de ikke selger dette kortet enda, vil du få et nytt tilsvarende kort (ATI 9600pro/GF fx5600)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Liten oppdatering:

 

2 års garanti på kortet ja. Etter å ha sendt inn feilmeldning til Creative med beskrivelse av problemene og oppdrevet kvittering fikk jeg i dag en gladmeldning!

Erstatningskort avsendt fra Dublin 14/11. Tro om de virkelig fremdeles har Ti4600 på lager eller om det er en FX utgave av noe slag?

Har ikke hørt noe om å sende inn det gamle kortet til sjekk. Er det vanlig da?

Kan jo slippe unna med hva som helst i så tilfelle..

Lenke til kommentar

Temperaturen på kjøleelementet virker grei den. At viften går er det ingen tvil om..

Dette kortet bråker mye.. Tenkte litt mer i retning av problemer med minnet/GPU siden alt fungerer fint en stund etter at maskinen har vært slått helt av.

Ved oppstart i safe-mode virker kortet; vet ikke om det betyr noe for å eliminere

varme som årsak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...