Gå til innhold

Kjøpe rett RAM - men taktfrekvensen er feil


knosemjau

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å benytte meg av black friday tilbudene, og kjøpe 1 brikke ddr3 pc3-12800 8gb RAM, men maks-frekvensen i Toshibaen min skal være 800MHz. Alle de jeg ser har 1600MHz. Hvordan løser jeg det?

 

Tror du enten har ddr-2ram i pcen.

Eller så viser maskinen 1600mhz ddr som 800mhz (dual data rate).

Er det en gammel maskin er førstnevnte sannsynlig.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Fant det billigste tilbudet på netonnet som ikke en gang har black friday/cyber monday. Langt under tilsvarende fra komplett og i god konkurranse med Amazon?

 

@Pycnopodia (russisk?), maskinen med ddr3 12800 ram er en ganske ny Toshiba som brukes mest til surfing, filmvising, stereo og bilderedigering.

 

minnetoshiba.png

 

Den gamle Dell'en er en fortsatt ganske snasen XPS M1530 som nå har 2x2GB ddr2 6400. Da er all innmaten skiftet ut minst en gang, det meste heldigvis på garanti. Kom opprinnelig med 2GB for mange herrens år siden.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er dyrt nå, til min store overraskelse! Mange år siden det ble skiftet ut også, det var mye trøbbel med Dell'en til å begynne med (kom med knekt batteri, skiftet harddisk to ganger på garanti, samt motherboard [med ram], skjerm og wifi-senderen).

 

Hvordan ser du at taktfrekvensen er 1600MHz? I "max bandwidth" står det jo 800MHz?

Lenke til kommentar

Jeg ser at det er dyrt nå, til min store overraskelse! Mange år siden det ble skiftet ut også, det var mye trøbbel med Dell'en til å begynne med (kom med knekt batteri, skiftet harddisk to ganger på garanti, samt motherboard [med ram], skjerm og wifi-senderen).

 

Hvordan ser du at taktfrekvensen er 1600MHz? I "max bandwidth" står det jo 800MHz?

 

Ja, men effektivt blir det 1600Mhz siden det er ddr, ddr-brikker opererer på opp-puls og ned-puls.

 

Søk på PC12800-rambrikker hvis du vil være helt sikkert, det er forskjellige betegnelser på samme hastighet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...