Gå til innhold

"Strandkaiterminalen"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Hei Thor !

Flott nattbilde av strandkaiterminalen , flotte farger , lys og fine duse refleksjoner i sjøen.

Uvant å se terminalen fra denne posisjonen.

 

Vennlig hilsen

Alec

Lenke til kommentar

Flott bilde, du fikk så flotte stråler ut fra lysene, hva gjør du for å få til det? Og kan jeg være så freidig å spørre deg hvordan du liker kameraet ditt? Det står på ønskelista mi. Er redd det blir så stort og tungt at det ikke alltid får bli med meg..

 

Hei! Takk så mye Helene. :)

 

Jeg har ikke gjort noe spesielt for å lage stjerne-effekt. Det kommer nok litt an på objektivet du bruker. Vil tro at antall blad som er på blenderåpning ol. kan ha innvirkning.

 

Effekten tror jeg blir mer framtredende på mindre blenderåpninger. Kamerastativ pga. lange lukketider kan da bli nødvendig.

 

Tror også at det finnes filter som kan framheve stjerne effekten. Det har jeg personlig aldri prøvd.

 

Sony A7 er et fantastisk kamera. Kamera er betydelig mindre en et vanlig speilrefleks så størrelsen på huset er ikke noe å bekymre seg om. Med Sonys 35mm F2,8 Zeiss objektiv får jeg faktisk kamera med i dressjakkelommen. Total størrelse kommer selvfølgelig an på hvilket objekt som du setter på.

 

Det er nylig annonsert en A7 mkII. Det bør du jo også ta med i vurdering om du skal kjøpe nytt kamera. På den annen side kommer det nok for salg en del pent brukte A7 kamerahus til en overkommelig pris når det nye blir lagt ut for salg på nyåret.

 

Mvh

Thor

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...