Gå til innhold

Rockheim m.m.!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for kommentar og følgespørsmål, Øyvind! :)

 

Regner med at de fleste ser at det dreier seg om en del av byen, med mange "byggeklosser"!

Du ser noe av Brattørkaia, hvor f.eks. hurtigruten og ymse hurtigbåter legger til. Dessuten en mengde virksomheter/bygg av ymse karakter... https://www.google.no/search?q=bratt%C3%B8rkaia+15&safe=active&biw=1920&bih=1027&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=By90VLjvG8PKObuFgPAG&sqi=2&ved=0CEsQ7Ak

Signalbygget her er Rockheim. "Senternåla" der bak er en ikke ukjent radiosender.. (Tyholt, må vite)..

Ellers så finner en både Pirbadet og kjempestore Clarion Hotel & Congress Trondheim lenger til venstre i området. Her stod jeg f.eks. på en laaaang molo, med ryggen mot Munkholmen....

 

PS!

At du ev. ikke kommer til å reise dit, og ikke tåler trøndersk, får så være. Jeg liker meg i Trondheim, okkesom...

Og som du sikkert skjønner, så liker jeg rent dokumentariske bilder(med eller uten følgetekst).., men bare kjekt at noen viser såpass interesse at det spørres om dette og hint... ;)

Lenke til kommentar

Takker for kommentar og følgespørsmål, Øyvind! :)

 

Regner med at de fleste ser at det dreier seg om en del av byen, med mange "byggeklosser"!

Du ser noe av Brattørkaia, hvor f.eks. hurtigruten og ymse hurtigbåter legger til. Dessuten en mengde virksomheter/bygg av ymse karakter... https://www.google.no/search?q=bratt%C3%B8rkaia+15&safe=active&biw=1920&bih=1027&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=By90VLjvG8PKObuFgPAG&sqi=2&ved=0CEsQ7Ak

Signalbygget her er Rockheim. "Senternåla" der bak er en ikke ukjent radiosender.. (Tyholt, må vite)..

Ellers så finner en både Pirbadet og kjempestore Clarion Hotel & Congress Trondheim lenger til venstre i området. Her stod jeg f.eks. på en laaaang molo, med ryggen mot Munkholmen....

 

PS!

At du ev. ikke kommer til å reise dit, og ikke tåler trøndersk, får så være. Jeg liker meg i Trondheim, okkesom...

Og som du sikkert skjønner, så liker jeg rent dokumentariske bilder(med eller uten følgetekst).., men bare kjekt at noen viser såpass interesse at det spørres om dette og hint... ;)

 

Skjønner det er mye jeg ikke fikk fatt på her og slikt skjer selv den beste :)

Føler alikevell at man neste må ha vært her for å få utbytte som muligens forventes. En annen ting er at vi har litt forskjellig bildesmak og den er vel iboende i den alder vi er kommet opp i nå .

Når det gjelder trondheim og trøndere så er det deres skyld at de sitter fast i vrangstrupen, men min skyld er at det plager meg.....

Av annet så vrir vidvinkelen litt på perspektivet,her mest på hustaket til venstre.

Munkholmen har jeg hørt om :)

Lenke til kommentar

 

Takker for kommentar og følgespørsmål, Øyvind! :)

 

Regner med at de fleste ser at det dreier seg om en del av byen, med mange "byggeklosser"!

Du ser noe av Brattørkaia, hvor f.eks. hurtigruten og ymse hurtigbåter legger til. Dessuten en mengde virksomheter/bygg av ymse karakter... https://www.google.no/search?q=bratt%C3%B8rkaia+15&safe=active&biw=1920&bih=1027&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=By90VLjvG8PKObuFgPAG&sqi=2&ved=0CEsQ7Ak

Signalbygget her er Rockheim. "Senternåla" der bak er en ikke ukjent radiosender.. (Tyholt, må vite)..

Ellers så finner en både Pirbadet og kjempestore Clarion Hotel & Congress Trondheim lenger til venstre i området. Her stod jeg f.eks. på en laaaang molo, med ryggen mot Munkholmen....

 

PS!

At du ev. ikke kommer til å reise dit, og ikke tåler trøndersk, får så være. Jeg liker meg i Trondheim, okkesom...

Og som du sikkert skjønner, så liker jeg rent dokumentariske bilder(med eller uten følgetekst).., men bare kjekt at noen viser såpass interesse at det spørres om dette og hint... ;)

Skjønner det er mye jeg ikke fikk fatt på her og slikt skjer selv den beste :)

Føler alikevell at man neste må ha vært her for å få utbytte som muligens forventes. En annen ting er at vi har litt forskjellig bildesmak og den er vel iboende i den alder vi er kommet opp i nå .

Når det gjelder trondheim og trøndere så er det deres skyld at de sitter fast i vrangstrupen, men min skyld er at det plager meg.....

Av annet så vrir vidvinkelen litt på perspektivet,her mest på hustaket til venstre.

Munkholmen har jeg hørt om :)

 

Ja, ikke enkelt å forholde seg til alle andres bilder.

Alle har vi vel vår egen tilnærming til det å se på bilder. Noen liker at bildet følges av mye informasjon, andre bryr seg ikke om den slags, og andre igjen bryr seg hverken om bildet eller ev. info. Slik er det bare, og jeg har nok ingen forventninger om at andre nødvendigvis har samme utbytte av mine bilder, som jeg har....

Dialektene her til lands kan det nok sies og menes mye om, og en finner alltids noe for enhver smak, der også.

 

At vidvinkelen endrer litt på perspektivet er ganske så vanlig, og det gjør f.eks. ikke meg så mye (iallefall hvis det ikke er for ille).. Noen vil vel kanskje redigere/rette opp også slike ting, men den type bildebehandling har jeg ikke gitt meg inn på.

Foretar forresten veldig lite etterbehandling av bilder, med unntak av litt justering av kontrast/lys/farge/skarphet + noe beskjæring. Liker det som oftest mest mulig slik det var når jeg "fyrte" av skuddene....Mye "dok.foto", for å si det sånn!

 

Noe av det som er interessant med foto er jo akkurat det at mange av oss har så forskjellig tilnærming/smak!

Uansett så er det alltids noe å se på her inne også, men ikke så mye å kommentere på, kanskje.... Prøver jo av og til, men det er ikke enkelt, iallefall når en ikke "forstår" de valg/den behandling som utlegger gjør/har gjort!

Har f.eks. ikke den helt store sansen for alskens "manipuleringer", selv om jeg drister meg til å bruke enkelte filtre i enkelte av kameraene mine, av og til...., og da mest innenfor det mer abstrakte uttrykk....

 

Ja, ja, no blir det Homeland, ser jeg.... (litt spenning, skader jo ikke....)... ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...