Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

psykologi 2, privatisteksamen


Anbefalte innlegg

 

 

 

Hvordan ligger folk an tl i morgen? :)

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

 

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

 

Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!!

 

Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Hvordan ligger folk an tl i morgen? :)

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

 

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

 

Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!!

 

Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014)

 

Så du skriver hele kilden bak i parantes hver gang du bruker den?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvordan ligger folk an tl i morgen? :)

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

 

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

 

Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!!

 

Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014)

 

Så du skriver hele kilden bak i parantes hver gang du bruker den?

 

Ikke hele, kun etternavn og årstall, og så har jeg en kildeliste helt til slutt :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hvordan ligger folk an tl i morgen? :)

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

 

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

 

Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!!

 

Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014)

 

Så du skriver hele kilden bak i parantes hver gang du bruker den?

 

Ikke hele, kun etternavn og årstall, og så har jeg en kildeliste helt til slutt :)

 

Okei, så hver gang du bruker en kilde i teksten så har du etternavn, og årstall i parantes, også helt til slutt har du kildeliste med fulltnavn osv?

Lenke til kommentar

Jepp:) men gjør det ikke etter hver eneste setning liksom. I APA så skal kildelisten til slutt være satt opp på en spesiell måte, bøker skal settes opp sånn:

Last, F. M. (Year Published) Book. City, State: Publisher, og artikler sånn her:

Last, F. M., & Last, F. M. (Year Published). Article title. Journal Name, Volume(Issue), pp. Pages.

 

Men det er nok ikke nødvendig å gjøre det sånn. Leste i eksamensveiledningen at hvis man bruker sitater og utskrift fra nett så må man skrive nettadressen og nedlastningsdato iallefall.

Lenke til kommentar

 

 

Dere som hadde psykologieksamen til våren; Syntes dere det var lett? Oppgaven var vell ganske greit formulert synest jeg.

 

Oppgave

Du skal skrive én tekst om vennskap der du
- forklarer hvorfor vennskap er viktig for vår psykiske helse
- drøfter hvordan digital kommunikasjon kan påvirke vennskapsforhold i positiv og
negativ retning
Bruk relevante psykologiske begreper, modeller og/eller teorier i besvarelsen din.

 

Det var en grei oppgave, og relativt "lett". Det jeg hadde vanskeligheter med var å få frem alt jeg ville. Oppgaven min ble litt rotete. Jeg tror det er viktig å ha ordentlig struktur for å oppnå toppkarakter. Jeg fikk 5 på oppgaven. Jeg har den fortsatt, så om noen er interressert i å lese, så kan jeg sende den til dere. Men har ikke så lyst til å legge den ut i all offentlighet!

 

jeg vil gjerne lese den om du har lyst til å sende den :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

 

Hei!

 

Dere som har hatt eksamen i psykologi 2, får dere temaet tilsendt på mail dagen før? Eller må man møte opp noen plass for å få det? Og skal man skrive selve eksamensoppgaven på PC? :)

 

Tror vi må finne den selv på udir sin side i morgen :)

 

Sjekket opp i det nå, den er tilgjengelig på udir sin side fra klokken 9 i morgen tidlig :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...