Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

psykologi 2, privatisteksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger folk an tl i morgen? :)

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

Ikke jeg heller, bare husk kilder folkens!!

Jeg referer i form av APA, dvs i parantes underveis (Aronson, 2014)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra, men er usikker på hvordan jeg skal referere til kilder i teksten.. Noen som har peiling? skal det bare oppsumeres helt til slutt alle kildene vi har brukt?

Det lurer jeg også på! Men håper det er nok å oppsummere de til slutt, for fotnoter og sånn har ikke jeg peiling på...

Så du skriver hele kilden bak i parantes hver gang du bruker den?

Skrevet

Ikke hele, kun etternavn og årstall, og så har jeg en kildeliste helt til slutt :)

Skrevet

Ikke hele, kun etternavn og årstall, og så har jeg en kildeliste helt til slutt :)

Okei, så hver gang du bruker en kilde i teksten så har du etternavn, og årstall i parantes, også helt til slutt har du kildeliste med fulltnavn osv?

Skrevet

Jepp:) men gjør det ikke etter hver eneste setning liksom. I APA så skal kildelisten til slutt være satt opp på en spesiell måte, bøker skal settes opp sånn:

Last, F. M. (Year Published) Book. City, State: Publisher, og artikler sånn her:

Last, F. M., & Last, F. M. (Year Published). Article title. Journal Name, Volume(Issue), pp. Pages.

Men det er nok ikke nødvendig å gjøre det sånn. Leste i eksamensveiledningen at hvis man bruker sitater og utskrift fra nett så må man skrive nettadressen og nedlastningsdato iallefall.

Skrevet

Dere som hadde psykologieksamen til våren; Syntes dere det var lett? Oppgaven var vell ganske greit formulert synest jeg.

Oppgave

Du skal skrive én tekst om vennskap der du
- forklarer hvorfor vennskap er viktig for vår psykiske helse
- drøfter hvordan digital kommunikasjon kan påvirke vennskapsforhold i positiv og
negativ retning
Bruk relevante psykologiske begreper, modeller og/eller teorier i besvarelsen din.

Det var en grei oppgave, og relativt "lett". Det jeg hadde vanskeligheter med var å få frem alt jeg ville. Oppgaven min ble litt rotete. Jeg tror det er viktig å ha ordentlig struktur for å oppnå toppkarakter. Jeg fikk 5 på oppgaven. Jeg har den fortsatt, så om noen er interressert i å lese, så kan jeg sende den til dere. Men har ikke så lyst til å legge den ut i all offentlighet!

jeg vil gjerne lese den om du har lyst til å sende den :)

Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hvordan jeg skal skrive kildene mine jeg...Har ikke brukt så mange kilder utenom læreboken heller, men f.eks. hvis jeg har brukt gamle eksamensoppgaver som en kilde, hvordan skal jeg skrive det? Noen som vil/kan hjelpe?

Skrevet

Ja vi fikk bruke PC. Du kan bruke PC hvis det står at "Alle hjelpemidler er tillatt".

Noen som har peiling når vi får vurderingen? Glemte å spør

Står ikke noe på PrivatistWeb under Hjelpemidler, men jeg skal ha Rettslære 2 og der er alle hjelpemidler tillatt.

• 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Dere som har hatt eksamen i psykologi 2, får dere temaet tilsendt på mail dagen før? Eller må man møte opp noen plass for å få det? Og skal man skrive selve eksamensoppgaven på PC? :)

Skrevet

Hei!

Dere som har hatt eksamen i psykologi 2, får dere temaet tilsendt på mail dagen før? Eller må man møte opp noen plass for å få det? Og skal man skrive selve eksamensoppgaven på PC? :)

Tror vi må finne den selv på udir sin side i morgen :)

Skrevet

Hei!

Tror vi må finne den selv på udir sin side i morgen :)

Sjekket opp i det nå, den er tilgjengelig på udir sin side fra klokken 9 i morgen tidlig :) 

Skrevet

Noen som blir med på en liten kollokvie her, eller skype chat etc. i morgen etter vi har mottat forberedelsesdelen?
hvor vi kan "brainstorme" litt hva vi kan ta med i besvarelsen

Skrevet

Noen som blir med på en liten kollokvie her, eller skype chat etc. i morgen etter vi har mottat forberedelsesdelen?

hvor vi kan "brainstorme" litt hva vi kan ta med i besvarelsen

Absolutt! Hadde vært veldig greit å dele tanker og tips med noen andre som skal ha eksamen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...