Gå til innhold

Sesjon og førstegangstjeneste for 97 modeller.


inama

Anbefalte innlegg

Jeg er født i 1997 (17 år) og jeg lurer på en del ting ang forsvaret.

 

Det å ta førstegangstjeneste på et år, hvordan sender man inn søknad om det? har ikke fått noe brev i posten og jeg vet at min aldersgruppe må igjennom sesjonene? Sesjon 1 skal være et ark å skrive ut og sesjon 2 er fysisk? Håper på litt informasjon da jeg synes det er vansklig å finne det på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Sesjon del 1 er som du sier et ark som du fyller ut. Der svarer du på spørsmål angående fysisk form, motivasjon osv.

Deretter bli du innkalt til sesjon del 2. Når du bli innkalt kommer an på hva du svarte på spørsmåle i del 1. Virker du interessert og sier at du trener mye blir du innkalt tidligere enn om du svarer at du ikke er interessert. De som blir innkalt tidlig får naturligvis også de mest attraktive stillingene (heter det det i denne sammenhengen?)..

Lenke til kommentar

 

De som blir innkalt tidlig får naturligvis også de mest attraktive stillingene (heter det det i denne sammenhengen?)..

Det stemmer ikke, men de som blir innkalt tidlig står mer fritt til å presisere når de vil inn. Det mest attraktive er juli og september, da dette passer best med videre studier senere. Folk med fagbrev kommer som oftest inn i mars

 

Mener ikke når de kommer inn, men hva/hvor de kommer inn... Broren min viste liten interesse og ble innkalt til sesjon ganske sent når de fleste andre hadde vært der allerede. Da var det ikke veldig mange plasser å velge mellom. Du kan jo komme med ønske om hvor du helst vil være, og de som blir innkalt tidlig får jo ønske først.. (?), ettersom jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...