Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flyttet i nytt hus, ikke spesielt hightech nettlinje tilgjenglig, holder den?


Anbefalte innlegg

Heisannheisann..

 

Nå er det slik at vi har flyttet til mandammens hjemkommune i et fint stort hus på landet, det er jo fint det, syntes jeg :)

 

Etter litt undersøkelse så viser det seg at det er ikke all verden med nettlinje og oppdrive her, Telenor kan levere 5mb ned og 0.5 opp til 299kr pr mnd, samme med nexgentel, samme prisen.

Homenet kan levere 6mb ned og 0.6 opp til 249kr.

En lokal trådløs leverandør leverer 5mb ned og 1.8mb opp til 399pr mnd, men tenker det glir over til at det blir Homenett sitt tilbud, er da en hel del billigere.

Den lokale leverandøren har jo en hel del mer opphastighet, men det har jeg vel ikke så voldsomt mye behov for, 0.6 kontra 1.8mb..

 

Så da tenker jeg, vil den nettlinjen holde til gaming online, typ cs 1.6, Call of duty osv? Streaming av HD-filmer fra netflix?

Ser netflix selv skriver:

Nedenfor finner du anbefalte Internett-nedlastingshastigheter per stream for avspilling av filmer og TV-programmer via Netflix.

  • 0,5 megabit per sekund – påkrevd tilkoblingshastighet for bredbånd
  • 1,5 megabit per sekund – anbefalt tilkoblingshastighet for bredbånd
  • 3,0 megabit per sekund – anbefalt for SD-kvalitet
  • 5,0 megabit per sekund – anbefalt for HD-kvalitet

Så skal vel holde akkurat for og titte HD-filmer på netflix?

Tenker også litt på hvordan ping kommer til og bli gaming-online..

Ellers brukes ikke nettet til så mye annet enn surfing, nettbank, nedlasting av topgear, spotify og litt youtube.. Må jo bare ta det jeg kan skaffe, flytter ikke akkurat etter en rask nettlinje hehe.. :) Jeg for min del bryr meg ikke noe om, det tar 10min eller 1time og laste ned en topgear episode, så lenge den en gang blir ferdig.

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...