John Ottesen Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Det ser nu også flot ud som S/H, selvom jeg mest, er til farver. Mvh. John
luistheghost Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Dette ble bra, det også. For meg er ikke farge kontra s/h to versjoner av samme bilde. Hver for seg representerer de helt forskjellige sjangere, hvor s/h gir mye større spillerom og frihet i etterbehandlingen. Jeg liker begge to, men synes ikke de bør sammenlignes. (Jeg ser likevel poenget ditt.) Artig med måka på "grillen"! -bjarte.
Walter_S Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 Dette ble bra, det også. For meg er ikke farge kontra s/h to versjoner av samme bilde. Hver for seg representerer de helt forskjellige sjangere, hvor s/h gir mye større spillerom og frihet i etterbehandlingen. Jeg liker begge to, men synes ikke de bør sammenlignes. (Jeg ser likevel poenget ditt.) Artig med måka på "grillen"! -bjarte. Jeg følger tankegangen din - men da betinger du det med at bildet opprinnelig ble fotografert med sort-hvit for øyet, og for å lages i sort-hvit. Så langt har jeg ikke kommet enda (vel, jeg kom bare til 2 bilder, men så er det slutt også) så jeg måtte ta dette i dag. Jeg er alt for mye opphengt i farger, at jeg kunne bli en god sort-hvit fotograf. Måtte bare prøve det og vet egentlig ikke hva jeg gjør. :o) Men takk for dine tanker, Olav Bjarte! Mvh, Walter
Walter_S Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 Også takk til John for kommentar! God bedring av din snue! Mvh, Walter
Anbefalte innlegg