Gå til innhold

mp3 spiller som kan kobles til tv/stereoanlegg?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en mp3 spiller. Må ha en med så stor plass som mulig, men så klart så liten som mulig. har sett på ipod, creative juxebox zen og iriver sin harddiskmodell. Prisen er ikke så veldig viktig. Fins det noen harddiskbaserte mp3spillere som kan kobles til TVen for å vise divxer? Hadde også vært greit å kunne koble den til et stereoanlegg for å spille musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en serie med harddisk mp3-spillere som kan kobles til tv-en og spille Divx-filmer. De heter Archos Jukebox Multimedia. Jeg tror mpx.no har de inne.. Jeg hadde en Archos Jukebox Multimedia 20 før og jeg kan absolutt ikke anbefale denne. Den kunne bare spille av filmer i CIF-format. Det betydde at jeg måtte gjøre om alle filmene mine ved hjelp av Virtual Dub. Det var tungvindt, tok lang tid, var komplisert og det var ikke alltid vellykket, Jukebox'en nektet flere ganger å spille av en film selv om den var konvertert. MP3-avspilligsdelen var egentlig helt brukbar, men det var skuffende at videoavspilligen funket så utrolig dårlig.

 

Jeg var veldig glad når jeg fikk saltvann på Jukebox'en min i sommerferien. Endelig fikk jeg en god grunn til å kjøpe meg en ordentlig mp3-spiller, og jeg var ikke i tvil om hvilken jeg skulle ha. Jukebox'en kunne man bare så vidt ha i lommen, den var for stor. Så jeg ville ha den minste mp3-spilleren med harddisk, og det er selvfølgelig iPod. Jeg syntes ikke Zen var verdt å vurdere engang, pga størrelsen og designet. iPod er mye, mye bedre enn Archos Jukebox Multimedia 20.

 

Kort sagt var Archos Jukebox Multimedia 20 noe drit. Det har kommet en ny modell, den takler video i 640*480, men siden jeg ikke har testet denne vet jeg ikke hvor bra den funker, men etter opplevelsen med Archos Jukebox Multimedia 20 har jeg mine tvil. Hvis du absolutt vil ha en portabel Divx-spiller som funker, så vent til en gang ut i 2004. Da kommer Microsoft med en nye platform, Windows Mobile software for Portable Media Centers (puh, for et navn!). Platformen kan spille av Windows Media 9 video og lyd. Sannsynligvis kommer flere produsenter med sin modell, akkurat som på Tablet PC platformen og Pocket PC platform. De blir forhåpentligvis mer vellykket og gjenomført enn Archos Jukebox Multimedia 20.

 

Hvis du skal ha en mp3-spiller i dag, så gå for iPod, ingen har noensinne angret på det valget.

 

edit: forresten, så kan alle ting med en headphoneutgang kobles til stereoanlegg ved hjelp av ett headphone-til-phonokontakt-ledning..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...