Gå til innhold

Forslag til nytt AM3+ hovedkort


HAG

Anbefalte innlegg

Har nå et ASUS M4A89GTD Pro/ USB3 hovedkort og bruker integrert grafikk. Sliter ved restart for å starte min 27" Philips monitor både med DVI eller HDMI kabel. Får ikke vekket PCen når den har stått og gått i dvale pga. lite bruk ved bruk av mus eller tastatur( Det som virker er restart (Svenskeknappen).

Satt inn et Hauppage Collossus kort og det blei heller ikke oppdaget(

Føler at tiden er moden for å skifte hovedkortet og gå for separat grafikkort.

Vil bruke mest mulig av deler eg har og tenker derfor på et AM3+ kort.

Bruk av PC til surfing, Office, digitalisere noen opptak / VHS for lagring på NAS og litt DAK.

Har sett litt på ASUS M5A97 LE 2.0 har en grei pris (under 1000,-) Ser ut som dette har noen muligheter til fjernstyring fra tlf eller nettbrett.

Tar imot forslag til et "midrange" hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,
Glad for å se noen som vurderer AMD her! (Tommel opp).
Jeg vil bare nevne at det er ikke nødvendig å gå for AM3+ HK og seperat Grafikkkort, om du er på et "tight" budsjett, hvis du vil ta en titt, kan du se på APU (FM2+) fra AMD, altså AMD A10-7850K Black Edition, kan også for en eldre modell, hvis det er en litt stiv pris. Her får du integrert grafikk (Radeon R7 Series Graphics) som funker overraskende veldig bra for gaming av stort sett alle dagens spill (burde ikke være noe problem) surfing, Office, digitalisere opptak osv osv. Da slepper du å slenge extra cash på grafikkkort! :) just sayin + at du kommer til ha denne en stund! P.S. husk på at du må ha HK med FM2+ - socket her!

Er du usikker, sjekk ut denne:

for mer informasjon! :green:

 

Men, tilbake til ditt spørsmål... Skulle du gå for AM3+ HK er ASUS m5A97 LE 2.0 et fint valg til ditt bruk! Ville stort sett ikke anbefalt noe annet kort til den prisen, som jeg vet om per nå ihvertfall.

 

EDIT: Kan hende jeg har glemt noe informasjon iforhold til APU kortet, men alt av informasjon, burde finnes i videon blant annet!

Endret av OutrageousXSM
Lenke til kommentar

FM2+ har noen bonuser :)

Få X88 hovedkort som har mer enn 3stk PCIe, har to PCIe 1X kort eg bruker i dag. Skal et eget grafikk kort få slippe til en gang tar de vanligvis 2 slot for et som yter noe og som har skikkelig kjøling. Kanskje gå for et game hovedkort siden de eg har sett har over 4 PCIe og noen har displayport, HDMI og DVI kobling mot monitor. Disse korta tipper opp mot 1K og en prosessor til 1300,- Men ingen behov for skjermkort på opp mot 2K for å kunne takle krevende grafikk som feks. spill.

Videoen gav mye nyttig info :)

Ram fra AM3 kortet mitt henger med enda, en 16GB Corsair Vengeance pakke.

Lenke til kommentar

FM2+ har noen bonuser :)

Få X88 hovedkort som har mer enn 3stk PCIe, har to PCIe 1X kort eg bruker i dag. Skal et eget grafikk kort få slippe til en gang tar de vanligvis 2 slot for et som yter noe og som har skikkelig kjøling. Kanskje gå for et game hovedkort siden de eg har sett har over 4 PCIe og noen har displayport, HDMI og DVI kobling mot monitor. Disse korta tipper opp mot 1K og en prosessor til 1300,- Men ingen behov for skjermkort på opp mot 2K for å kunne takle krevende grafikk som feks. spill.

Videoen gav mye nyttig info :)

Ram fra AM3 kortet mitt henger med enda, en 16GB Corsair Vengeance pakke.

Har satt sammen ei handleliste på FM2+ kort, CPU og litt deler for oppdatering av vannkjølinga. Bruker RAM og disker fra AM3 maskina.

Handlekurv hos MPX får noen prosent på prisen :p

Tok MSI sitt gamekort pga. 6 USB3 og to USB2 bak, liggende Sata kontakter, feste med 9 skruer. Alt. var ASUS A88X-Plus såg en test fra Ukraina oversatt med Google :rofl: fikk et par negative poeng der, Sata kontaktene stikker rett ut fra kortet og de tre festeskruene på høyre side av kortet var fjernet. Festes kun med skruene i "midten" og de tre ved baksiden av kabinettet.

Betaler fort 200,- mer for penere design på innsiden og flere USB3 kontakter på baksiden uten å kjøpe ekstrautstyr.

Til AM3+ løsningen eg foreslo har eg skjermkort fra "steinalderen": X1950 Pro, X600, Ti650 og en FX4100 prosessor som knappt er innkjørt på AM3 kortet eg har nå. Uten å nå grafikken til FM2+ pakken til leggen kan sikkert AM3+ løsningen fungere til kontorbruk og surfing. Deler til vannkjølinga vil det være behov for her og.

Får fundere litt på hvordan fortsettelsen blir.

 

Liste fra prisguiden denne mangler delene til vannkjølingen.

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...