Gå til innhold

Første platespiller


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å kjøpe min første platespiller og trenger litt hjelp til å finne ut hva jeg burde kjøpe. Har sett litt på Rega RP1 som ser ut til å få gode anmeldelser, og Argon TT-2 fra Hi-Fi klubben(men finner ikke mange anmeldelser). Kan svært lite om platespillere, så sliter litt med å finne ut hvilken som er "best". Er ute etter en enkel, minimalistisk platespiller som har en solid konstruksjon og god lyd. Er det noen som har erfaring med disse platespillerne, eller evt anbefaler noe annet?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ProJect Debut Carbon er en meget god spiller, ihvertfall hvis du velger den med Ortofon 2M Red pickup.

 

Men hva slags forsterker har du? Har den innebygd RIAA trinn, eller må du ha egen platespillerforsterker til? Da øker fort prisen ytterligere en tusenlapp eller så, pluss at du må ha kabler fra platespiller til RIAA og fra RIAA til forsterker. Er du da en gal gal mann koster det fort etpar tusen kroner til for kabler, hehe

 

Men som sagt, har du forsterker med platespillerinngang og forsterker der, ønsker du en platespiller med forsterker innebygd, eller ønsker du løse deler?

 

Hvilken budsjettgrense har du illusjon om å holde deg under?

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Forsterkeren er en NAD D3020, så den har ikke innebygd RIAA. Ønsker helst separate deler for eventuelle oppgraderinger senere.. Er min første platespiller, så vil prøve å holde meg under 4000kr totalt. ProJect Debut Carbon blir nok derfor litt over mitt budsjett dessverre..

Lenke til kommentar

Da antar jeg at denne er utenfor budsjettet? Hehe, mye galskap rundt omkring...

 

http://www.hifi-butikken.no/produkter/signalkilder/platespillere/pro-ject-debut-carbon-om10/

2500kr for Pro-Ject Debut Carbon med OM10 fra Ortofon. Bra deal egentlig. Pro-Ject har også RIAA-trinn til 750 og oppover, så sånn sett ligger du under budsjett.

Har dessverre ikke testet så mange andre platespillere. Men Argon er ikke dritt det heller.

Men pass på at det følger med støvlokk!!! Det følger ikke med på RPM-serien, og det koster mellom 700-1200kr for et plastlokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...