Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt å tenke på å lage meg et stativ til den bærbare PC-en. Det er en Asus N550JV som for tiden fungerer som både skole-PC og "gamer"-PC. Men jeg har registrert temperaturer (NoteBook FanControl) opp mot 94 C, noe jeg synes blir litt i overkant.

 

Har litt lyst til å lage noe, men grunnet at jeg er student har jeg ikke all verden av penger å rutte med. Er det like greit å kjøpe en ferdig løsning, eller er disse veldig dårlige?

 

Tenkte i utgangspunktet å drive denne kjøleløsningen med USB-porten på PCen, og lurer på hva jeg trenger av vifter, kabler o.l. Kan kanskje få tak i noen gamle kabinettvifter via skolen, men lurer på hva jeg må se etter med tanke på strømforbruk osv.

 

Til selve designet har jeg ikke tenkt noe annet enn å plassere viften/viftene et lite stykke unna undersiden av PC-en, for så å bruke en slags trakt for å rette så mye som mulig av luftstrømmen mot de rektangulære luftinntakene. Stativet skal stå på et bord, og skal ikke brukes i fanget. Litt av hensikten er også å løfte opp PC-en i bakkant.

 

Håper denne tråden er lagt i riktig forum, takker for tips og innspill!

 

Mvh Frostie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...