Gå til innhold

Oppgradere stasjonær eller kjøpe ny?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderte å kjøpe meg en ny Spill-PC i budsjettklassen (6000-8000), men siden jeg fra før har en eldre PC med både kabinett og SSD som er brukendes (pluss en 500 GB mekanisk), så er det vel kanskje like greit å oppgradere den?

 

Den er meget utdatert med et ASROCK P43DE hovedkort, Intel Core 2 Duo E8400 prosessor, et Geforce 9800GT skjermkort, Chill CP-700M PSU og

TRANSCEND 2GB JETRAM DDR2 800 DIMM CL6 minne.

 

 

Kabinettet heter Antec P183.

 

Hva bør jeg gjøre? Kjøpe hovedkort, skjermkort, prosessor, RAM og evt ny PSU (pluss operativsystem), eller er det like greit å se etter splitter nytt, og heller dytte inn den ekstra SSD'en der?

 

Har sjekket litt, og det blir jo fort 5-6000,- uansett.

 

I første omgang var grunnen at jeg ønsker å spille litt WoW igjen, men ønsker selvsagt at den kan takle litt nyere spill også hvis det blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt litt og vurderer muligens og heller selge min 2 mnd gamle Macbook Air, og heller kjøpe en bærbar windows maskin som kan dra WoW på high/ultra settings. Hvor mye krever egentlig WoW? Må jeg opp i 10-15000,-, eller kan man greie seg med en bærbar til ca halvparten?

 

Jeg vet man får mer på pengene i en stasjonær, men ved nærmere ettertanke teller plassmangel og portabilitet mer.

 

WoW på mac'en fungerte heller dårlig :-).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...