Gå til innhold

Lønnetreet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suss - Trykk på knappen med "Se i full størrelse" på, så skal du se at skarpheten er tilpasset den størrelsen jeg har lastet det opp i, nemlig 1398 x 934 pixels.

At denne forminskning som skjer her når du bare ser på oversikten (altså uten den kappen) gjør at bildet blir fullt av skygger og halos etter kantene, kan du ikke laste meg for. Snakk med Akam om det.

 

Men du skal ha takk for at du gjør et problem synlig.

 

Også takk til tomme88 for kommentar!

:o)

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar

Dagens bilde (lørdag):

 

Et veldig pent høstbilde der den lave plasseringen av kameraet gjør at både de falne bladene på bakken, og treet med sine gjenværende blader kommer i fokus. Kirken i bakgrunnen rammes inn av trær, og med sine høstfarger blir den et veldig pent tilleggselement i bildet.

 

Forbedringsforslag: Vi savner å se litt mer av treet. Kanskje kunne kameraet vært enda lengre ned, og vippet mer opp for å fått mer av kronen. Kom gjerne med dine tanker om dette, Walter :-)

Lenke til kommentar

Dagens bilde (lørdag):

 

Et veldig pent høstbilde der den lave plasseringen av kameraet gjør at både de falne bladene på bakken, og treet med sine gjenværende blader kommer i fokus. Kirken i bakgrunnen rammes inn av trær, og med sine høstfarger blir den et veldig pent tilleggselement i bildet.

 

Forbedringsforslag: Vi savner å se litt mer av treet. Kanskje kunne kameraet vært enda lengre ned, og vippet mer opp for å fått mer av kronen. Kom gjerne med dine tanker om dette, Walter :-)

 

Hjertelig takk for meget overraskende "dagens"!

:)

Stedet er Kråkerøy kirke i Fredrikstad og grunnen til at jeg nærmest la kameraet i gresset (den lave plasseringen) med våte bukseknær til følge, er at bak dette treet så ligger kirkegården med hundrevis av gravsteiner, som jeg ikke ville ha med. Brukte gressbakken til å skjerme.

 

Nå brukte jeg 16-85mm på det videste (16mm) og det ble nok så mye styrtende linjer og tønneformet horisont. Selve kirketårnet pekte faktisk inn mot midten, og det var en omfattende oppretting som ligger til grunne her. Og det er opprettingen som hat "stjålet" mye av trekronen, dessverre.

 

Hadde jeg vippet vidvinkelen enda mere opp, så hadde jeg nok ikke klart å rette opp horisonten. Men det kunne kanskje vært like spennende uten oppretting av linjer...?

 

Nå er jeg litt konservativ akkurat der og vil ha mest mulig rette linjer - hvis det går an å få til.

 

Takk igjen, KristofferM - det var moro, og total uventet!

 

Mvh,

Walter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...