Gå til innhold

Videresending i Gmail


Ole3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkleste vil være å opprette filter på den andre epost kontoen der all all post fra din gmail konto vil bli slettet.

Evt. kan du gå tilbake på din gmail konto -> instillinger -> vinderesending -> "Ved hjelp av et filter". Så skriver du inn din epost i "inneholder ikke". og velger videresending.

 

Vet ikke om dette var til hjelp, men jeg prøvde nå. :ermm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkleste vil være å opprette filter på den andre epost kontoen der all all post fra din gmail konto vil bli slettet.

 

Evt. kan du gå tilbake på din gmail konto -> instillinger -> vinderesending -> "Ved hjelp av et filter". Så skriver du inn din epost i "inneholder ikke". og velger videresending.

 

Vet ikke om dette var til hjelp, men jeg prøvde nå. :ermm:

Takk for svar mrnosa, og beklager sen response!

 

Du prøvde - og det hjalp!

 

Jeg bruker outlook som epostklient (noe jeg nok burde ha skrevet i den første meldingen). Outlook har gode mekanismer for regelstyring. Jeg har nå laget en regel her som sier at epost fra gmailkontoen som opprinnelig kom fra "den andre" epostkonoten kan slettes. Funker fint :) .

 

("inneholder ikke" settingen i gmail har jeg unnlatt å bruke fordi den kunne gitt tilslag på feil kriterier.)

 

Takk skal du ha!

Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar

Kanskje den andre mailkontoen din kan hente mail rett fra gmail-kontoen din istedet? Outlook blant annet støtter det. Tror flere gjør det.

 

(vet ikke direkte svar på spørsmålet ditt dessverre)

Takk for bidrag, og beklager sen response!

 

Klart en alternativ mulighet for å få tilgang til gmail-post i epostklienten, men det hadde vel ikke løst problemet med at jeg for sendt epost tilbake i innboksen?

 

Ole

Lenke til kommentar

Jeg blir jo nysgjerrig på hvorfor du bruker epostadressene slik du gjør?

 

Vennlig hilsen Ketil

 

Utgangspunktet mitt er at jeg stoler "sånn passe" på gmail og sikkerhet i android-telefoner. Jeg bruker derfor min egen (proisp) epostkonto for all viktig post. Det jeg trenger av epost mens jeg er hjemmefra sendes til gmail, primært til lesing fra mobilen.

 

I tillegg har jeg en "anonym" gmail-konto som jeg bruker når jeg ikke ønsker å bruke eget navn.

 

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...