Gå til innhold

Hvordan slippe førstegangstjeneste etter innkalling? har dobbelt statsborgerskap.


alexi1444

Anbefalte innlegg

Hei, har fått brev i posten at jeg skal på førstegangstjeneste 12 januar 2015.

 

På sesjon har jeg fortalt at jeg ikke var interresert i forsvaret pga utdanning og fikk utsatt i 2 år pga utdannelsen.

nå er jeg snart 22 år og på vei inn i drømmejobben min, men jeg får ikke fast jobb foreløpig. har fast jobb fra mai 2015 i 6 måneder og har en slik avtale hvert år fram til det blir ledig for fast ansettelse.

har jobbet der siden mars i år uten fast kontrakt og får skrevet ny deltidskontrakt måned for måned fram til det blir åpning for fast jobb.

 

så nå er jeg innkalt i januar og må stille opp. dermed blir jeg å miste jobben min til fordel for noen andre. (mange søkere)

da havner jeg liksom "bakerst i køen" dersom de opplærer noen nye.

 

er dette noe forsvaret tar hensyn til og dimmer meg?

har jeg noen mulighet å slippe førstegangstjenesten?

har dobbelt statsborgerskap (norsk/amerikansk)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at det er vanskelig å unngå å møte opp på rekrutt, men når jeg var inne trengte en bare å si en ikke ville, så dro de hjem iløpet av få dager. Forsvaret får inn så mange at de velger kun motiverte, i 2011 var det 1/6 som tjenestegjorde.

 

Hadde også en kompis som var topptrent, men fikk ikke tildelt tjenesteplassen han ville, da sa han fra til legen at han ikke var motivert, og fikk dra hjem dagen etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...