Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå hatt problemer med nettverket der jeg bor i over 1 uke.

Det har seg sånn at jeg bor i en studentbolig så jeg vet ikke så mye om selve internettet.

 

Nettet detter ut hele tiden, er ikke på i mer en 5 min om gangen. Når jeg går inn på nettverksinstillingene så står det enten; Godkjenningstjeneren svarer ikke, eller; Selvtildelt IP adresse.

 

Jeg har en Mac og håper kanskje jeg kan fikse dette selv. Fikk en epost for noen dager siden om at det var noe feil med nettet og at de skulle fikse det, men dette var for 3 dager siden.

 

Noen som vet noe om dette og kan hjelpe meg? Det er så irriterende når man feks skal se på en serie og nettet detter ut hele tiden.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Er du helt sikker på at mobilen ikke kobler seg på mobilnettet i stedet for WiFi?

Kobler du deg på nett med kabel eller trådløst med macen?

 

Ta kontakt med huseier og hør om status på saken :-) Ingen grunn å bli irritert, kan godt hende huseier ikke vet at det er noe problem fortsatt.

 

 

edit: Ser nå at du har tagget "eduroam".

 

Forsøk å fjern profilen og legg det inn på nytt. Følg din høgskole/universitets veiviser!

 

Du fjerner det under Airport(eller noe) -> Nettverk og valgpanelet. -> Velg "Avansert" -> velg "eduroam" og trykk på "-".

Endret av oyvindlw
Lenke til kommentar

Ja, mobilen er koblet til wi-fi, det er jeg helt sikker på!

 

Jeg er koblet til trådløst og som jeg skrev i stad så har jeg fått en e-post fra huseier om at det har vært noe problemer og at de skulle fikse det, men som sakt er det 3 dager siden.

 

Jeg har slettet det gjentatte ganger og fulgt veiviseren.

 

Men takk for forsøket ;)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Er du helt sikker på at mobilen ikke kobler seg på mobilnettet i stedet for WiFi?

Kobler du deg på nett med kabel eller trådløst med macen?

 

Ta kontakt med huseier og hør om status på saken :-) Ingen grunn å bli irritert, kan godt hende huseier ikke vet at det er noe problem fortsatt.

 

 

edit: Ser nå at du har tagget "eduroam".

 

Forsøk å fjern profilen og legg det inn på nytt. Følg din høgskole/universitets veiviser!

 

Du fjerner det under Airport(eller noe) -> Nettverk og valgpanelet. -> Velg "Avansert" -> velg "eduroam" og trykk på "-".

Ja, mobilen er koblet til wi-fi, det er jeg helt sikker på!

Jeg er koblet til trådløst og som jeg skrev i stad så har jeg fått en e-post fra huseier om at det har vært noe problemer og at de skulle fikse det, men som sakt er det 3 dager siden.

Jeg har slettet det gjentatte ganger og fulgt veiviseren.

 

Men takk for forsøket ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...