Gå til innhold

Prøver meg frem i CSS


Anbefalte innlegg

Jeg driver og øver meg på CSS for tiden, men jeg føler at det er vansklig å få til noe, og jeg har litt problemer å finne hjelp til det jeg trenger.

 

Tenkte kanskje det var noen på forumet her som ville gi meg ett lite eksempel på hvordan jeg kan få til det jeg prøver på...

Så, til poenget mitt.

Jeg er relativt brukbar i PHP, så utviklingen får jeg til, men det å få det til å se bra ut er hakket værre.

Jeg satt på spotify her om dagen, og fikk øye på "artist-sidene" der.

Gikk opp for meg hvor fint dette designet egentlig er, også tenkte jeg jeg skulle prøve meg på noe liknende selv, men ting stablet seg under hverandre istedetfor vedsidenav hverandre, m.m.
(referanse til det jeg ønsker å oppnå: spotify-artistsider - Her er det jeg ønsker å lage : enkel plantegning)

 

Det jeg ønsker er rett og slett ett eksempel på hvordan man setter opp dette i CSS. Jeg ønsker at all tekst skal være venstrestilt. De to første "div"-sakene skal være venstrestilt, og den siste skal være høyrestilt med venstrestillt tekst.

 

Om noen ville hjulpet meg med dette hadde jeg blitt veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagde til noe i full fart:

 

http://jsfiddle.net/70cbn3vp/1/

 

Strukturen i html-dokumentet forblir det samme, men du bruker float for å få elementene til å ligge ved siden av hverandre. I utgangspunktet vil <div>, <p>, <h1>...<h6> og en drøss andre elementer (kalt blokkelement) presse vekk innhold slik de tar opp hele bredden.

 

Edit: Prøvde å laste inn en ekstern font, men ser ikke ut til at jsfiddle liker dette..

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...