Gå til innhold

Bygger PC, budsjett 15 000, AMD eller Intel?


Anbefalte innlegg

Hei,


Jeg driver fortiden å planlegger bygging av ny stasjonær pc.


Budsjett: 15 000,- (kan skli litt over)


PCen skal primært brukes til arbeid, men vil at den skal kunne dra de nyeste spillene uten særlig problemer. Den skal også brukes til litt filmredigering og annet krevende arbeid.


Jeg har fått hjelp av en del venner til å sette opp handlelisten vist på bildet, men er usikker på om jeg skal gå for AMD eller Intel. Det er mange som forteller at jeg burde heller gå for Intel enn AMD.


Har noen noe forbedring i handlelisten vist på bildet?


Evt en handleliste uten AMD og heller med Intel?


2rSyEVm.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal gå på det

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1447954&su=DC7F99AC-C024-4ECE-8EDE-8837BE1C50A1

 

Fordi

trenger du så stor kabinnett?

Intel er bedre i ytelse

GTX970 er kaldere og nesten så rask så 780ti, koster ikke så mye. Det er også 980 til vurdere.

vann kjøling AIO er bortpenger

Hvis du ikke trenger PRO SSD du kan vurdere MX100 fra crucial eller Evo series fra Samsung. Også har bra ytelse, dessvere du har ingen Plextor m6p på marked.

Strømforsyning er -20 % nå og er veldig bra i min mening.

Endret av medkorki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Jeg har justert handlelisten etter rådene jeg har fått over og litt research på de enkelte komponentene.

 

Spørsmålet nå blir hvilket motherboard som vil være kompatibelt med alt dette. Jeg planlegger å oppgradere fra 16 GB ram, til 32 GB ram senere, så den må takle minst 32 GB ram.

 

tDVj9tf.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...