Gå til innhold

Hvordan lage gammel/sprakende film i premiere?


Anbefalte innlegg

Jeg bruker premiere 6.5 og 7.0. Jeg vil gjerne lage en film som skal se gammel og sprakende ut, slik som man så på tv for 50 år siden.

 

Lastet ned et par demo plugins fra digieffects som skulle klare akkurat dette.

"AgedFilm takes any video sequence, movie or still image and electronically "ages" it!

You can add scratches, hair, dust, graininess, luminance flicker, and tint with any color.

You have over 19 parameters, all of them animatable! The results are very realistic,

unlike other products that have tried to create this effect."

 

Dette sto det i infofilen. Det sto jeg skulle legge alle *.prm filene (ganske mange) som jeg lastet ned i adobe premiere 6.5 plugins katalogen. JEg lag disse filene inn i adobe/premiere/plugins

 

Men jeg får ingen flere effekter noe som helst sted i adobe premiere 6.5 når jeg starter programmet igjen. Jeg har 79 effekter før jeg legger inn disse plug-ins'ene og 79 etterpå.

 

Noen som har noe tips til hva jeg gjør feil, eller ikke minst, om det finnes noen andre ting som gjør at jeg enkelt kan lage "gammel" film??

 

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal sjekke når jeg kommer hjem, men er ganske sikker på at en slik effekt er innebygd i premiere...... se under video effects.... ellers så er noen av de digieffects effektene lagt på en sånn tekst midt på skjermen i trial versjonene. så det du bruker det til kan ikke brukes for å vises (står digieffects over hele skjermen), men mulig dette er tatt vekk i senere versjoner....

 

men som sagt... skal sjekke, men mener at det er en slik effekt der... har brukt akkurat det før... og jeg har ingen ekstra effekter å velge mellom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...