Gå til innhold

Velge PDA


andreas76

Anbefalte innlegg

Lurte på om dere hadde noen råd om PDAer nå for tiden. Det er så mange å velge mellom og stort sprang i pris. Ønsker en kraftig PDA med god skjerm, mulighet for WLAN tilkobling og Bluetooth, samt tilkoblingsmulighet for minne og ekstrautstyr (GPS) samtidig, da man sikkert (uten at jeg vet det) trenger ekstra minne for å lagre kart på samtidig som man har GPS modulen tilkoblet.

 

Har sett litt på Tungsten T3, Fujitsu Siemens Loox og IPAQ 5450(?), som ser rimelig heftige ut, men det er jo litt forskjell i pris på dem, og forstår ikke alt de har av specs. Hav er f.eks MMC og SDIO for noe? Andre forkortelser jeg trenger å vite om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mmc=multimedia card.......likt SD kort (secure digital) men mer begrensninger hvilke type "data" som kan lagres

SDIO= kort som plasseres i kortsprekken til SD;MMC...du får bluetooth,radio i disse formatene til pda'ene (som støtter sido)da kan du ikke har ett minnekort i enteten..

Lenke til kommentar

Så det vil si at hvis man har en SDIO slot kan man bruke den externe dupeditter som, bluetooth, gps(om det finnes da) ect ect...det er nok noe progs å installere på gps'en......minnekort er bare til å plugge i og sette i gang lagring.om du har overført bilder/fim til minnekort,kan du se det på enheten(den har sikkert movieplayer)

Lenke til kommentar

hp ipaq har en serie som tar både SD og CF=compact flash så er kan du ha både minnekort å gps i samme enthet (antagelivis hp ipaq h5550, hp ipaq 5455)

men kanskje lavere modeller også?

 

skal antageligvis kjøpe ny selv....min cassiopeia e-105 er vel fø**a etter 1år i skuffen:-((( operativsystemet er også "avlegs" på denne (kan ikke oppdatere det)

 

6600kr sånn ca for ipaq 5550

 

 

http://www.arngren.net/amazon10.html

http://www.idedata.no/

 

http://www.vaagenconsulting.com/

her er den til 5689kr billigst..men de har hatt pc trøbbel så jeg vet ikke hvor fort du får varen

 

håper det hjelper :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Qtek 2020 er like om hjørnet.

Det er den eneste (som jeg har sett hittil) med Mob.tlf. innebygget. og innebygget antenne. (Qtek1010 hadde utvendig antenne)

CPU: 400 Mhz

128 Intern SDRam med selvfølgelig mulighet til å stappe inn minnebrikker

Støtter Minnebrikker med foreks WLAN

Innebygget Blåtann og IR selvf..

Transflektiv 16Bit skjerm (glimrende i sollys)

 

er ikke denne telefonen fleksibel vet ikke jeg. den står øverst på ønskelista her ihvertfall :mrgreen:

menne.. kosta peng.. tror den kommer på rundt 9000,- en plass

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg ville kanskje anbefale Pocket LOOX 600. Spesifikasjonene er fortsett i toppsjiktet (selv om den begynner å bli gammel), men prisen har falt en hel del..

 

Den har 400MHz XScale prosessor, 64 MB RAM, CF, SD og Bluetooth.

 

mvh

Christian

Hadde denne, men solgte den straks, da den var full av bugs... Skjermen var hard og trykke på, og det var fullt av vertikale striper, akkurat som om det var en CRT skjerm. Bluetooth'en var veldig buggy, selv om jeg var veldig heldig med min. Mange andre opplevde at den koblet seg fra mobilen hele tiden av seg selv, så den er ikke kjent for og være så feilfri. Det er ikke ipaq 5450 eller 5550 som har både cf og sd slot, det er ipaq 2215. Den ville jeg kjøpt var jeg deg. Cf GPS kort koster bare 1000-lappen. I tillegg har 2215 den beste prossessoren. Dvs. 400 mhz og PXA255 ikke PXA250 som Loox har. Dessuten er skjermen på 2215 den beste man får og den har innebygget bluetooth. Den er i tillegg veldig liten og lett. Et alternativ kunne være og kjøpe Pocket loox 610, som er en nyere loox, hvor alle feilene er rettet.

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...