mono Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Har man eget firma og kjøpt xp pro lisens på jobb, er det slik at man kan bruke samme lisensen på sin egen stasjonære hjemme også? Litt forvirret og mange rykter!
WeeR Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Dette er såvidt jeg vet ikke lov.. Men flere store firmaer har lisensavtaler som gjør at ansatte har lov til å bruke forskjellige OS hjemme også.. men med en enkelt lisens tror jeg ikke dette er lov.
trn100 Skrevet 29. oktober 2003 Skrevet 29. oktober 2003 Så vidt jeg har forstått kan man kjøpe enten en brukerlisens eller en maskinlisens. I utgangspunktet er prisen den samme. Skal kjøpe ny lisenser nå til 15 brukere/20 maskiner og har blitt anbefalt å kjøpe 15 brukerlisenser fordi dette naturlig nok da blir billigere enn 20 maskinlisenser. Om man kjøper en ny maskin MED OS, er kanskje dette allikvel billigere i og med at man vel får noe rabatt når man kjøper HW ved siden av, men... Korriger meg om jeg tar feil, men jeg har hørt det samme fra flere. Om vi har 100 maskiner men kun 5 ansatte, kan vi med andre ord kjøpe kun 5 brukerlisenser til alle maskinene under forutsetning av at ingen andre enn de 5 bruker maskinene?! Problemet ligger kanskje i at alle maskinene må eies av firmaet som kjøper lisensene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå