Gå til innhold

Hjelp til stasjonær som må oppfylle gitte kriterier


Anbefalte innlegg

Hei

Her er det vel mange entusiaster som forhåpentligvis kan gi meg ett greit og lett svar. Trenger en PC, gjerne stasjonær, men bærbar er også flott, som skal brukes primært til å kjøre en programvare for sykkelrulle og vise TV/Video på en skjerm. Følgende er oppgitt som anbefalt:

 

Recommended system requirements

Processor Quad core 3.0 Ghz, Intel i7 Min. memory 8 GB Free disk space 20 GB Graphics card DirectX9 compatible 3D card with 1 GB Various 1 free USB port, DVD/Blu-ray player Operating system Windows 7 (64-bit) or Windows 8 (64-bit)

 

Noen som kan lede meg til sånn cirka en maskin som er brukendes til dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bygge selv nei. Og starter fra scratch. Har kun en eldre laptop i dag. Skjerm finner jeg ut av selv, så det er ikke relevant. Ser for meg en stasjonær ja, gjerne ready to use, out of the box.

 

Budsjett, tja, det kommer litt an på hva som finnes på markedet. Har faktisk ingen formening om hva sånt koster for tiden. Regner med man får det man betaler for.

Lenke til kommentar

Jepp.

 

Hvis TS tar utgangspunkt i lenken jeg gav og gjør følgende valg/endringer:

Prosessor: i7 4790

Minne: Crucial BallistiX Sport 1600mhz 8 GB

Skjermkort: MSI GTX 750 Ti

SSD: Crucial MX100 128GB

HDD: Seagate Barracuda 1 TB

 

Beholder resten som default (får bli Komplett sitt problem å flashe BIOS for å få støtte for Haswell Refresh). Da er man på 9223,-.

 

Så kan man jo vurdere å bytte ut den elendige strømforsyningen men en litt mer elending en, kanskje Corsair RM 550 er OK valg i dette tilfelle. Da ender man på 9830,-

 

Lite for pengene ift å bygge selv, men det er iallfall ferdig satt opp med win8.1 og inkluderer tastatur og mus og treffers ellers alle krav fra TS. Du vil jo også ha en standard plattform som kan modifiserer etter behov i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...