Gå til innhold

Ultrabook uten QHD


TheHvidsten

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny laptop og hadde egentlig funnet en i Asus UX301LA, men etter mye problemer med skjermen fikk jeg hevet kjøpet på den.

Jeg må da finne meg et alternativ.

Det finnes jo mange fine ultrabooks på markedet, men alle har QHD-skjerm, og jeg liker ikke skaleringa i Windows og vil helst kjøre på native-oppløsning uten at ting blir alt for smått. 1920x1080 på en 14" er egentlig akkurat passe men jeg finner selvfølgelig ingen som oppfyller det kravet samtidig som den er speccet relativt likt med den tidligere nevnte Asus-en.

Noen som vet om gode alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En QHD bør vel kunne nedjusteres til 1600*900 som er ganske grei oppløsning for en 14". Det er nøyaktig halparten i begge retninger, så skaleringen blir nok ikke så stygg heller.

 

Edit: Det er jo selvfølgelig 1280*720 som er nøyaktig halvparten begge retninger. Og det er jo alt for lite for en 14".

 

Foreslår at du ser på Lenovo Thinkpad t440s, Hp Elitebook 840 eller HP Elitebook Folio 1040.

 

Her er prisliste som er tilpasset slik at det i skrivende stund bare er de nevnte modellene som vises. http://www.prisjakt.no/category.php?m=s186759521#rparams=m=s186759680

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...