Defo Skrevet 21. september 2014 Skrevet 21. september 2014 (endret) Hei! Googlet en god stund nå uten å ha blitt noe mer klok, så spør her. Jeg har en static variabel som jeg ønsker å øke hver gang klassen instansieres. Men jeg får feilmelding om "Undefined Variable" når jeg forsøker å øke den i klassens konstruktør... Noen som vet hvordan dette gjøres korrekt? class Produkt { static $teller = 0; function __construct() { Produkt::$teller++; } } Endret 21. september 2014 av Defo
Crowly Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 (endret) Hadde det vært en ide å fortelle om hvordan du løste det, slik at andre som har samme problemstilling kanskje finner svaret her ... class Produkt { static $teller = 0; function __construct() { self::$teller++; } } $p1 = new Produkt; $p2 = new Produkt; $p3 = new Produkt; $p4 = new Produkt; echo Produkt::$teller; // 4 Må bruke nøkkelordet self Endret 22. september 2014 av Crowly
Defo Skrevet 22. september 2014 Forfatter Skrevet 22. september 2014 Produkt::$teller; ... fungerte. Feilen lå en en annen linje der det stod $this->produktNr = $teller, og ikke $this->produktNr = Produkt::$teller self::$Teller++ ser ut til å fungere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå