Gå til innhold

Celeron 1,1G + bh6 DONT MIX


caravelle

Anbefalte innlegg

Jeg leste at det ikke var noe problem å kjøre en C1,1g på ett Bh6 kort , med SS bios , men dessverre så vil den ikke starte i det hele tatt maskinen min. Den starter HD og Vifta , men der er det stopp, kommer ikke inn på bios heller ... Svart Skjerm ,har plukket ut alle kortene og testet den uten kort i NOPE, byttet på rammbrikkene NOPE . Kan hende at det er SlotKonverter som Kødder, den er gammel den. Har det noe å si om hvordan Volt som står på den konverter , den går ikke lenger ned en til 1,8v.. har sjekket Bios der har du 100FSB . + at du kan gå ned til 1,3v ... Noe Hint ?

 

Hilsen Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke nøyaktig hvor jeg leste det, men dersom jeg ikke tar feil er 1,1 GHz Celeron basert på tualatin kjernen støtter ikke BH6(og endel andre BX440 kort) denne. Mener å ha sett denne "advarselen" på ABIT sine hjemmesider, men fant den ikke igjen sånt i farten.

 

Hadde du kjøpt en med den gamle kjernen på 1GHz ville det nok gått bedre, dog krever det at du har har en slotovergang som er beregnet for FCPGA og ikke kun socket 370. Noen av de første var kun beregnet for 370, de nyere kjører begge.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 18:31, kindings skrev:

Tror ikke det har noe med BX440 chipsettet å gjøre, men det faktum at ABIT ikke har oppdatert BIOS for disse kortene siden 2000 eller noe slikt. Det var faktisk kun for de eldste BX kortene denne advarselen stod... hadde jeg bare funnet den igjen.


 

For de det angår kan de sjekke om ABIT kort står oppført på http://www.powerleap.com, må nok trykke dere litt fram til riktig underside, men oversikten er der til venstre ett sted. Jeg har sett ABIT kort på listen over kort som deres konvertor skal funke med.

 

BIOS på min maskin støtter ikke noe høyere enn PII450 og ved bootup får jeg melding om at det står en Pentium Pro 500 i maskinen, men alle andre programmer melder om en Celeron Tualatin 1200MHz.

 

Oppdatering:

Liste over ABIT HK som er godkjent for Powerleap:

Abit BE6-II versions 1.1, 1.2, 2.0

Abit BF6

Abit BH6

Abit BM6 (Note: must adjust AGP speed to 2/3 in SETUP)

Abit BX6 1.0, 2.0

Abit SH6

Abit VA6

Abit VT6X4

 

http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm

 

Telcontar

 

_________________

  • <i>

[*]Dell Dimension XPS-R1200CelT

[*]Celeron Tualatin 1200MHz på BX440SECC1 med Powerleap konvertor

[*]768MB PC133 RAM, WD 80GB 7200rpm, WD 60GB 5400rpm

[*]CreATIve Geforce 3 Ti500

[/i]

 

[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2002-02-20 18:42 ]

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg tør å si dette men , jeg bestillte feil Celeron, jeg tok en Intel Celeron 1.1 GHz Boxed PC100 Socket FCPGA2 prosessor m/256kB cache 0,13m , men jeg skulle ha bestillt Intel Celeron 1.1 GHz Boxed PC100 Socket FCPGA prosessor m/128kB cache 0,18m....LOL sorry guys , søppelhugo er løs igjen...

 

Men kan jeg bruke den CPU da på BH6 ?

 

Ps. Har en 566@850 fra før...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...