Gå til innhold

Enkel programvare for fildeling. Med internett grensesnitt. Forslag?


Lukilock

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er ute etter et server program for å ha tilgang til filer både innenfor mitt eget nettverk og utenfor nettverket(Internett).

 

Trenger ikke å være noe avanserte greier, eneste jeg ønsker at det er mulighet for WEB grensesnitt på det. Altså at jeg bruker min ekssterne ip adresse i web leseren og jeg kan logge meg inn på servern og finne filene mine.

 

Vil også ha muighet til å legge til filer i servern gjennom internett leseren.

 

Finnes det noe sånt? Gjerne OpenSorce.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen mnd. siden testet jeg ownCloud, Seafile og Pydio; etter min egen erfaring var Seafile mest stabil over tid. Både ownCloud og Pydio hadde visse problemer (bugs) som gjorde at de ikke kunne brukes profesjonelt, noe Seafile faktisk er ment for med sine få features sammenlignet med de andre. Pydio syntes jeg hadde best brukergrensesnitt og flest nyttige features, så jeg vil nok foretrekke Pydio over de andre når den blir stabil nok. Seafile var den eneste som bare fungerte uten problemer, og sync-klienten er ganske grei også (testet klienten til Windows, Android, og den med web-brukergrensesnitt).

 

Det finnes flere, så søk gjerne på Google etter «self-hosted cloud storage solution» eller noe slikt.

Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...