Gå til innhold

Laptop (surfing, serier, sims4++) 13-15", SSD+HDD, 8+GB ram, 5-7k


Anbefalte innlegg

Hey!

Ny bruker her, tenkte jeg skulle prøve diskusjon.no for å se om dere kan hjelpe meg med å velge en ny laptop. :)

Rettere sagt; min bedre halvdel (kjerringa) skal bytte ut den 4 år gamle shitbook pro-en sin med en ny windows-pc, jeg fikk endelig litt penger (koster å ha dame, bil og leilighet altså..), så da får jeg jo kjøpe en ny PC til hu da siden jeg er så glad i hu. #Tøffel.

 

Uansett, prøvde å skrive kort og detaljert om hva jeg ønsker i tittelen, og den sier vel egentlig det meste med unntak, men for å utdype...

LAPTOPEN SKAL BRUKES TIL:

1. Surfing (må tåle masse faner - facebook, blogg.no etc)

2. Nedlasting (filmer/serier)

3. Et og annet spill (Sims 4 blant annet, men ikke fortell noen, det er visst flaut!)

4. Musikk (ikke det viktigste, men et pluss)

 

Litt om hva jeg kunne tenkt av denne pcn, bortsett fra PRISEN PÅ 5-7000 KR (ikke over ihvertfall, tror hu trenger sko også -igjen-...)

1. Lagringsplass: Dette er vel det viktigste punktet, ønsker en SSD og en vanlig "tøm og røm" HDD til serier og filmer på over 500 gb. :)

Hvis det går å montere en ekstra HDD i tillegg til SSD-en i ettertid går dette også fint tror jeg (usikker på hvordan det funker), men aller helst SSD+HDD fra pakken.

2. Minne: MINST 8GB RAM (eller mer) hvis dette går til en PC i denne prisklassen, kan godta at det er oppgraderingsmulighet til 8+ gb ram i verste fall.

3. Lyd: Helt brukbar lyd får jeg høre med et knis i bakgrunnen (hu er blid for hu skal jo få PC...). Ikke det viktigste punktet.

4. Grafikk: Åpenbart ikke det viktigste punktet så lenge Sims 4 og andre spill kan kjøres på lav/medium uten lagging fra SSD-en.

5. Design: Den bør jo helst være rosa med klistremerker på for hun sin del for det er jo designet som er viktigst (*jeg tuller, dropp dette punktet!*).

Men gjerne bygget i aluminium og slank hvis mulig.

6. Skjerm: 13-15"

Regner med det er billigere for en 15" med slike specs?

 

Utdypet de viktige delene, håper det ble oversiktlig og beklager hvis det ble litt mye, er skikkelig hyper i dag, men jeg trenger virkelig hjelp her, sliter mest med å finne en til den prisklassen med både SSD og HDD så er vel egentlig det som blir hovedproblemet for min del og grunnen til at jeg trenger hjelp.

 

Håper på svar og forslag! Ha en flott kveld videre!

Hjertlig hilsen,

Frosken m/ sin kjære hustru

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...