Gå til innhold

Klipp og lim til hotmail

Ember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et problem jeg håper noen her kan hjelpe meg med. Skal prøve å lime inn bilder fra internett til hotmail, men etter "kopier" vil ikke hotmail "lime inn"!?

Noen som vet hva som kan være problemet? Det å lime inn tekst funker fint.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Trenger jeg å si mer?

Skrevet (endret)

Kopierer og limer du inn med musen? Prøv ctrl+v når du skal lime inn. Noen ganger fungerer det selv om man ikke får opp "lim inn" ved høyreklikk.

Edit: Å legge til vedlegg via menyen, som sudan2k sier, skal i alle fall fungere :p

Endret av 2ball_
Skrevet

Hei.

Det med vedlegg via menyen går ikke, da må jeg jo ha bildet lagret på pcen!? ctrl+v går heller ikke desverre:/

:p

Selvfølgelig kan jeg jo lagre bilde, lagre som, osv, for så og laste det opp i hotmail, men det er mye mer arbeid da, lettere å bare kopiere og lim inn, det har alltid virket tidligere:/

Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Om bildet finnes på nett, så få tak i billednettadressen.
Så velger du filer som vedlegg og i stedet for å klikke på en fil, så limer du inn billednettadressen.

Da lastes bildet ned og legges inn i mailen automatisk.

ctrl+c og ctrl+v er bare for å kopiere til og fra utklippstavlen.

Skrevet

Takk for tips, men det går ikke det heller desverre:/

Kanskje jeg har trykket på noe jeg ikke er klar over:/

Prøvde det du sa med å kopiere bildenettadressen og lime inn, men da "frøs" på en måte hele, "mine dokumenter" og ble grått. Og ingen ting ble opplastet. Skjedde hver gang jeg prøvde.

Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Høyreklikk på bildet du skal bruke.
Velg åpne bildet i ny fane.

Billednettadressen står så øverst.

Om du ikke får det til, så er det vel enklere å benytte seg av annen webmail....

Skrevet

Nå gikk det du nevnte sist, med bildenettadressen, bare merkelig at vanlig kopier og lim inn har sluttet å fungere, men men.

Takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...