Hawn1602 Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Hei! Vet ikke om jeg henvende meg til denne tråden eller om jeg skal skrive på Playstation 3 tråden. Prøver meg begge steder jeg. Jeg ser etter en HDCP pass through bypass til Elgato Game Capture HD for PS3. Skal brukes slik at jeg ikke bare kan recorde i full HD men game også i full HD. Jeg trodde når jeg kjøpte Elgato Game Capture HD at jeg kom til å kunne game i HD og recorde i HD. Men tydeligvis så har Sony lagt en HDCP sperre i HDMI utgangen på PS3-en etter hva jeg kan forstå andre sier. Derfor få man ikke gamet i HD samtidig som å recorde i HD. Kan kun bruke A/V in - Component S-cable. Noe som tilsier at jeg ikke kan få skjermbildet i full HD Så jeg sjekket litt på nettet hvordan jeg kunne game i full HD samtidig å recorde i full HD. Fant denne videoen: Jeg kjøpte deretter denne HDMI splitteren: https://www.mpx.no/knig-2-ports-hdmi-splitter/635923Som står at det den støtter HDCP.Fulgte videoen step-by-step, fikk bildet via HDMI splitteren men med engang jeg skrur på Elgato Game Capture HD programmet på PC-en blir skjermen svart til PS3 og på Elgato softwaren. Noen som vet hva som er problemet? Hvorfor den går i svart skjerm? Hva jeg kan gjøre for å løse problemet? Anbefalinger på en annen HDCP splitter bypass? Pfh. takk!
sedsberg Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Du må nesten på ebay eller noe for å finne noen. Det er egentlig ikke lovlig med utstyr som fjerner HDCP. Hele poenget med HDCP er at det ikke skal være mulig å ta opp videoen.
sedsberg Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Det var tidligere noen HDMI-switcher fra Ebay som fjerna HDCP men det er ren gambling hvis du prøver å bestille nå. Kanskje du finner noen spesifikke merker hvis du søker på noen utenlandske forum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå