Gå til innhold

Touchpad problemet i industrien


Stg

Anbefalte innlegg

Et problem jeg har når jeg skal kjøpe ny laptop, er at jeg vil ha en kraftig og innhodlsrik windows "native" laptop. Men føler alle Touchpader er helt elendige i forhold til MacBook proer,

 

Hvorfor fokusere ikke produsenter på å få en like god og elegant Touchpad som apple har på sine macbook pro.

 

Synes laptop produsenter av kvalitet burde lagt Touchpad som du får på macbook pro som en industri standard på kvalitets laptoper.

 

 

Jeg har kjørt lenge på macbook pro som jeg bootcamper til win7. som fungere bra, men er litt på jakt etter Widi ,numpad, touch skjerm på neste laptop, i tillegg til rigid og solid laptop , og ikke minst en touchpad som ikke får meg til å ville rive håret av meg, som er solid og rigid. Da jeg bruker det mye til utvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er pointing stick et alternativ? Med litt øvelse og oppjustering av sensitiviteten kan det være ganske effektivt. Pekeren beveger seg lynraskt over skjermen uten anstrengelser. Selv synes jeg det er mye mer effektivt og behagelig enn de touchpadene jeg har brukt. I tillegg er det så kort vei å flytte hånda fram og tilbake mellom tastatur og peker.

 

Den maskinen som passer best til dine behov tror jeg må være Thinkpad s540. Tror det er en solid laptop når Notebookcheck gir versjonen uten touch scoren 96% på Chasis som er veldig bra. Som på en vanlig bedriftsbærbar er det bra tastatur og dårlig skjerm (fortsatt bra oppløsning). Fordelen med skjermen er at selv om den har touch så er den littegrann matt og ikke helt speilblank om jeg husker rett.

 

Ponting devices scorer 90% som er veldig bra, men det er vanskelig å si om det er touchpaden eller pointing stick som gir den høye scoren. De refererer bare til testen av forgjengeren s531 som skal være ganske lik, men den scorer bare 80% på pointing device. Det er vanskelig å si om det er touchpaden eller pointingsticken som er forbedret fra s531 til s540. Alternativt kan det jo være det er en annen person som tester, eller at de vender mer og mer til løstningen hver gang det tester en Thinkpad

 

Edit: Er usikker på om den støtter Widi/Miracast. Etter det jeg kan se så støtter prosessor og nettverkskort dette, men jeg er usiker på om grafikkløsningen HD8670m ødelegger for det. Litt kjedelig at touch-versjonen kun er tilgjengelig med AMD-grafikk som er så svak at det at det egentlig ikke er noe poeng å ha den.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...