Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. NGT sitt Alpha abo


Anbefalte innlegg

Etter at jeg flyttet, måtte jeg switche fra vanlig NGT til Alpha 1024. Etter at de har rotet noe sinnsykt med den bestillingen (3 måneder nå uten at jeg har fått det til... :( ), har de endelig klart å koble til i sentralen min og sendt meg ruter og splitt.

 

Men det jeg lurer på...er det noen her som har Alpha 1024 til NGT? Først og fremst lurer jeg på ruteren. Da jeg snakket med NGT underveis, fikk jeg opplyst om at jeg måtte få ny ruter, siden den jeg har ikke ville virke på Alpha. Men den nye jeg fikk er akkurat den samme (Netopia Cayman 3351), og jeg får nå ikke DSL sync lampa til å lyse i det hele tatt. Linja er operativ i sentralen, men ingen signaler inn.

(Det hører med til historien at 2 konsulenter har sagt at jeg må ha en annen type, og 2 andre igjen har sagt jeg kunne ha samme... :roll: )

 

Så dere som har Alpha til NGT; hva slags ruter har dere?

 

En ting til: splitteren jeg fikk med er en Comtech CPE 42 ADSL ISDN splitter (står bakpå), men jeg har analog telefon. Kan dette være feil, eller er det det samme? (Hvis du har ISDN så skal uansett splitteren til vegguttaket først). Telefonen min virker iallefall gjennom splitteren...så jeg tror ikke den er problemet.

 

Nå begynner jeg å bli dyktig lei av å vente, aldri hatt problemer med NGT før, men etter dette er jeg rimelig lei av hele NGT!

Endret av RogueFreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme router som du, men har ingen splitter siden linja bare er brukt til adsl, den funker fint, eneste er at om du resetter routeren så vil den ikke komme på nett igjen før du endrer litt i instillingene.

 

om du ønsker den guiden for å sette opp routeren etter resett på alpha linje så si ifra så kan jeg sende den til deg.

 

--

rasmus

Lenke til kommentar

Så du har Alpha linje du også?

 

Den nye ruteren jeg har fått, har jeg ikke fått aktivisert eller noen ting, siden jeg ikke får inn ADSL signaler på den i det hele tatt. DSL sync verken blinker eller lyser.

 

Men hvis du har Alpha og Netopia Cayman 3351, så har jeg iallefall fått riktig ruter fra de. Da får jeg isåfall se hva bravida fyren får målt på linja mi.

 

Men du kan gjerne sende meg den oversikten, kan være kjekk å ha.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten le...nå ringte fyren fra Bravida. Han hadde funnet ut at NGT hadde klart å koble ADSL linja til det tlf nr som var i huset før! Så nå har mormoren til dama hatt ADSL i litt over en måned. :lol:

 

Skal bli spennende å se når jeg kommer hjem fra jobb da...om det virker nå. Jeg har mine tvil helt til jeg er på nett...NGT har klussa til det som kan klusses til nå tror jeg.

 

Egentlig utrolig, hadde NGT bare sendt meg splitteren og koblet riktig kunne jeg vært på nett for over en måned siden. (De klarte faktisk å fakturere meg for ADSL linja fra 1/9 også...men det har jeg fikset)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...