Gå til innhold

Flytte photoshop elements til ny mac...


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte photoshop elements på nett, og lastet den ned. Skal snart bytte til ny mac og aner ikke hvordan jeg da får PSE over på den. Går det eller må jeg kjøpe på nytt?

Jeg er fullstendig blåst når det gjelder slikt så må ha inn alt med teskje.

 

Lurer også på hvordan det blir med alle bildene mine, som jeg har på Iphoto....(JA, jeg er dum, men gud så sjarmerende :) )

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Kopi PSE.app og all PSE mappe fra Applications i gammel Mac til Applications i ny Mac.

 

2) i iPhoto ligger alle bildene i iPhoto-biblioteket. Kopi til ny Mac, bruk iPhoto for å importerer dem.

 

(Ikke alle bildene dine i gammel Mac ligger i iPhoto-bibliotek, best måte at du kopierer alle bildene fra gammel Mac til ny Mac, bruker iPhoto for å importerer dem. Den gjelder også for andre apps f.eks Aperture,...)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at du opprettet en brukerprofil hos Adobe da du kjøpte PS Elements? Finn tilbake til brukeren din i mailen du fikk da du registrerte deg, også laster du det ned på nytt fra Adobe sine hjemmesider.

 

For å overføre iPhoto til en ny maskin så kopierer du ganske enkelt bare hele "iPhoto Library", den ligger i Pictures/bildemappen, og erstatter den tilsvarende filen på den nye maskin. For å overføre så må du enten koble sammen den nye og gamle maskinen, eller så trenger du en ekstern harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...