Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Adsense/Youtube-penger - Brutto eller netto?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Adsense-bruker som er koblet opp mot Youtube-brukeren min. Jeg har aldri prøvd å tatt ut penger fra Adsense og vet ikke hvordan det fungerer. Startet Youtube-kanalen min den 19. August.

 

Noen som har peiling på om "Totale inntekter" inne på Adsense er brutto eller netto som jeg kan ta ut?

 

Lurer også på om "Anslåtte inntekter" inne på Analytics på Youtube er brutto eller netto..?

 

Youtube skal jo ha sin andel, men jeg vet ikke om de allerede har tatt sin andel eller om de gjør det når jeg tar ut pengene..

 

Bilde av Adsense-brukeren min:
e6zls5.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er dette et relativt nytt felt. Går nok under samme sak som bloggere.
Du får lønn fra dem. Ikke fra noen, som skal deles på dere. Pga deg så får youtube 17500 clicks.. utifra hva jeg så på bilde ditt.

Men.. dette må du føre opp ja, og skatte fra. Det beste er å tusle innom skattekontoret. Ta med bilde og vis. Så går det sikkert under selvstendig næringsdrivende, om du IKKE har annen jobb :) Og da får du en del goder.. hvis du har planer om å kunn gjøre dette som side jobb.

 

igjen.. ikke mitt felt. Bare hva jeg tolker

Lenke til kommentar

Er sikkert ingen Youtubere her inne, så kan ikke regne med et skikkelig svar.. Slik jeg forstår skal Youtube/Google ha 32% av det jeg tjener på Adsense. Spørsmålet er om det allerede er trukket eller om det trekkes når Youtube-inntektene blir lagt til den 15. i hver måned.

 

Nå har jeg tjent 3300 kr på 18 dager.. Ikke akkurat spesielt lønnsomt med alt arbeidet som ligger bak, hvertfall ikke hvis Google skal ha 32% av den summen.

 

Blir neppe å skatte av de få kronene jeg tjener på dette her. Store skumle skatte-trollet får bare komme å ta meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...